• Zimlis

En låt jag hörde när jag va liten: Vem sjunger o var kan jag hitta den?? Hjälp

Refrängen går: Åh du lilla fågel, vill du bli min vän? Har du kommit för att stanna, stannar du hos mej. Jag vill så gärna öppna fönstret så att du kan flyga in, men beröva dej din frihet vill jag aldrig någonsin.

Jag hittar den inte någonstans - hörde den när jag va liten.
    Finns det nån som känner igen den?? Snälla hjälp!!

• Svar på tråden En låt jag hörde när jag va liten: Vem sjunger o var kan jag hitta den?? Hjälp
  • Wkd chick

ja hörde den oxså när jag va liten å då sjöngs den av ngr barn å en man som heter stefan borsch. kolla om du kan hitta den ngn stans lycka till.. vet att min pappa hade den skivan nr vi va små iaf

• Jenny S

Åhhh...det är ju den svenska översättning på en låt som var med i schlagertävlingen på 80-talet.
    En ung tjej i svart/vit klänning med stooort lockigt hår som spelade gitarr.
    Ein bichen frieden...eller hur i hela friden det nu stavas. Nicole heter hon iaf! Från Schweiz kanske?

En mamma får hålla sitt barns hand en kort tid, men deras hjärta för evigt
  • K som i katt

Tror det blev lite fel. Den skivan jag skrev om är hans översättning av den låt som Jenny S refererar till, den svenska översättningen av Ein bisschen frieden. Låten som TS frågar efter kom nog några år senare, oklart på vilken skiva.

• Zimlis

Tack snälla för hjälpen!!

Svar på tråden En låt jag hörde när jag va liten: Vem sjunger o var kan jag hitta den?? Hjälp