• maria81

Ska du sluta köpa vatten på flaska nu då? (både kolsyrat och stilla)

Tänker du sluta köpa vatten på flaska för miljöns skull?

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska du sluta köpa vatten på flaska nu då? (både kolsyrat och stilla)
  • Fluffguf

Nej, jag köper nästan aldrig vatten. Bara om jag är på stan eller så och blir törstig, men då spelar det väl ingen större roll vad jag köper. Annars har jag oftast med mig en flaska som jag fyller på.

• Jazmina

Köper inte heller hem vatten utan det händer att man blir törstig på stan och då har man ju inget annat val än o köpa. Kan ju inte lika gärna gå hem o dricka :)

• maria81

Ok jag startade en omröstning nyss där jag undrar om amn kan tänka sig att sluta med det. emn nu vill jag veta om någon verkligen tänker göra det på riktigt? Jag tänker faktiskt det

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • sedlighetsroteln

Nej. På tv sjunger dom att man ska panta mera? Varför då egentligen? Så dom kan lägga allt på en hög ute i skogen?

• hallon2

Nej - jag köper vidare de få ggr jag blir akuttörstig på stan! Det finns så många fler (och bättre!) saker som jag kan göra för en bra framtida miljö :)

• Aiwendil

Nej.. jag kommer inte sluta...
    MEN.. jag köper bara vatten kanske... en gång varannan månad. Inte oftare..

Nu har jag dock missat vad som är så farligt med detta.
    Miljön? Hur?
    Vill givetvis göra det bästa för vår natur

• Joci

Jag kan helt ärligt svara nej. Köper inte vatten på flaska sådär jätteofta, men det händer. Är jag nånstans och blir törstig köper jag hellre vatten än läsk. Så egoistisk är jag...!

• evaviola

VArför ska man inte köpa vatten på flaska, hänger inte riktigt med...

• Hästtokigmamma33

Nej absolut inte förrens vi hunnit borra ny brunn vårat vatten är inte tjänligt dricksvatten tyvärr..

Men sen blir det inget mer flaskvatten...

Svar på tråden Ska du sluta köpa vatten på flaska nu då? (både kolsyrat och stilla)