Du måste logga in för att svara i en tråd.

• HeddaBigBum

Löneanspråk för "Programmer/Junior Software Engineer"?

Min man ska äntligen på en intervju! Efter 3 års sökande (4 om man räknar det året han sökte från USA) har han blivit kallad till sin första intervju!
    Nu till frågan, vad är en rimlig lön för en "Programmer/Junior Software Engineer"?

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Löneanspråk för "Programmer/Junior Software Engineer"?
  • HeddaBigBum

Tack för tips, men "För att komma åt "Statistik för min yrkeskod" och den övriga lönestatistiken måste du vara medlem i Sif."

• Tiffe

Vad kul att han kommer intervju, är i samma situation som din man, en examen i IT, men inget jobb (dock några intervjuer). Hjälper gärna till. Jag är med i Jusek och har lite upplysningar för systemvetare (vet inte vad din man har för utbildning), men Juseks rekommenderad ingångslön är 25 000 kr.

• HeddaBigBum

OK! Han har en B.S. i Computer Science... vet inte riktigt vad det översätts som.
    Tack för svar!!

• ReRant

Vad jag tycker:

Beror på vad han har för utbildning.
    Om det är motsvarande civilingenjör: 26-28 tusen.
    Om det är motsvarande högskoleingenjör: 21-23 tusen.

• Tiffe
    HeddaBigBum skrev 2007-08-30 21:43:59 följande:
    OK! Han har en B.S. i Computer Science... vet inte riktigt vad det översätts som.Tack för svar!!
    Det är väl 4 års universitetsstudier? Det är svårt att översätta utbildningar, men satsa på minst 25 000 tycker jag.
  • HeddaBigBum

Tiffe:
    Ja, en B.S./B.A. tar normalt 4 år i USA. Jag har en B.A. i psykologi och den har översatts till en fil kand i psykologi här i Sverige.
    Vad är Juseks? Har du lyckats hitta jobb inom din utbildning?

• Tiffe

Jusek är ett fackförbund för jurister, systemvetare, ekonomer och samhällsvetare. Har tyvärr inte fått jobb inom utbildningsområdet (är föräldraledig just nu).

• HeddaBigBum
    Tiffe skrev 2007-08-30 23:00:21 följande:
    Jusek är ett fackförbund för jurister, systemvetare, ekonomer och samhällsvetare. Har tyvärr inte fått jobb inom utbildningsområdet (är föräldraledig just nu).
    OK! Hade du jobb innan din föräldrarledighet, eftersom du är med i facket?
    Att det ska vara så sketans svårt att hitta jobb inom sitt utbildningsområde! Inte undra på att min man helst vill flytta tillbaka till USA... Gråter
  • Tiffe
    HeddaBigBum skrev 2007-08-30 23:04:03 följande:
    OK! Hade du jobb innan din föräldrarledighet, eftersom du är med i facket? Att det ska vara så sketans svårt att hitta jobb inom sitt utbildningsområde! Inte undra på att min man helst vill flytta tillbaka till USA...
    Gick med under studietiden i facket och har hängt kvar...
Svar på tråden Löneanspråk för "Programmer/Junior Software Engineer"?