• MansonDust

Tvättmaskinen missfärgar vit tvätt !

(Frågar åt en annan)

Så här säjer hon: "Flera av våra vita plagg har blivit helt missfärgade efter att jag tvättat dem! Det ser ut som ljusbruna maskrosfläckar - överallt! Kan inte hitta något som färgat av sig, varken något plagg som låg i samma klädhög eller som ligger kvar i maskinen nu efteråt."

Visst finns det nåt man kan ha i tvättmaskinen & tvätta en omgång utan tvätt för att få bort ev. smuts som sitter & skitar ner tvätten ??

• Svar på tråden Tvättmaskinen missfärgar vit tvätt !
  • Ylwis

Bor man i lägenhet och delar tvättmaskin får man passa sig för nån kan ju ha tvättat sin nya fina röda tröja innan när man kommer med sin vita tvätt.... hände mig inte så kul.

men  jag skulle tvätta ur tvättmedelsfacket ordentligt och sen  köra en  tom maskin på högsta tempen.

Mamma till Alvyn 051015
  • Bussa

Kolla i gummilisten så att det inte ligger något där som rostar! Min sambo tvättade sina arbetsbrallor en gång och VIPS så blev all vittvätt brunfläckig...! Det visade sig att det låg ett borr och rostade i gummilisten. EN annan gång låg det ett spik i slängen! (Gissa om sambo nu är vitesförlagd varje gång han inte tömmer fickorna ordentligt!!!!!)

• VulgusProfanum
    MansonDust skrev 2007-08-30 08:49:44 följande:
    De bor i eget hus.
    Har de egen brunn?
    Ibland så kan vattnet i den egna brunnen t.ex vara väldigt järnrikt och det kan färga tvätten.
    Beauty fades Dumb is forever
  • Kaffemoster

Släng in två diskmaskintabletter och kör 90 gradersprogrammet. Funkar jättebra, löddrar INTE.

• lindalake
    Kaffemoster skrev 2007-08-30 21:02:13 följande:
    Släng in två diskmaskintabletter och kör 90 gradersprogrammet. Funkar jättebra, löddrar INTE.
    ooh, kan det även ta bort "rutten" vattenbeläggning? om du vet vad jag menar. det blir liksom en äcklig sörja som fäster i gummilisten som är svårrengjord
Svar på tråden Tvättmaskinen missfärgar vit tvätt !