• Pyff

Ringtestet???

Läste här någonstans om "ringtestet" för att kolla om det är en pojke eller flicka man bär på. Vad innebär det, hur gör man testet och hur avläser man "resultatet". Lite kul att veta.........

• Svar på tråden Ringtestet???
  • Nova

En kul grej som hände min mamma med det där ringtestet var när hon var 16 år. Hon hade en kompis som var gravid som gjorde testet på sig själv. Hon sa att hon skulle få en flicka. Min mamma tyckte att det var jättelöjligt och att det bara var påhitt. Ok sa hennes kompis. -Får jag göra på dig så ska du få se att ringen kommer att vara stilla eftersom du inte är med barn.
    Men ringen for fram och tillbaka. Du är ju gravid! Och du ska få en pojke! Äh jag är inte alls gravid sa min mamma. Men efter ngr dagar gjorde hon ett grav. test och visst var hon gravid! Hon fick en pojke och hennes kompis fick en flicka.
    Efter det så tror min mamma att det fungerar.

Så här ska man göra:

Man ska helst ha ett guldhalsband men en sytråd går också bra. Sedan trär du på en guldring på bandet och håller de över din handled. Åker ringen i cirkel så är det en flicka åker den fram och tillbaka är det en pojke.

Själv har jag inte testat och man sak nog ta det med en nypa salt. Men nog är det lite kul ändå!

• Mamma Mia

Jag svarade på din fråga under länken "Ny graviditetsfunktion här på FL".

• Hella

Min svärmor och jag gjorde det testet på mig när jag var med barn fast jag höll ringen över magen. den pendlade fram å tillbaka vilket skulle vara att det blev en pojk och det stämde. Det blev en Emil.

• Linda 77

Jag vet också några som gjort detta test, och det har stämt. Jag har provat det på mig själv och det ska vara en pojke i min mage,enligt ringen.
    Ska bli jättespännande och se om det stämmer. "Man kan även använda ett hårstrå (sitt eget) och trä igenom guldringen."

• Pricken

Jag gjorde precis testet! Om det stämmer ska vi få en liten flicka! Nu hade jag iof sig ingen guldring utan en silverring. Vi får se!
    När kan de tidigast se på UL vilket kön det är? Jga är i v 7 nu.

• jennan

Man ska även kunna se om det blir tvillingar...är det någon som vet hur???

• MickisW

Det stämde inte på mig.......testet visade en kille, men vi fick en liten tjej.......*S*

• anneR

- Detta var intressant... Nu provade jag, och det ble först bare fram och tillbaka ett tag, sen stoppade jag pendlingen och bara höll ringen över magen - och då började den gå i sirkel! Mer och mer till och med!

Hmmmmmmm, jag som var så ursäker på att det skall bli en liten kille... *fundersam*

• Shannara

På mej har de stämt hittills... Först skulle ja få en flicka, sen en pojke å nu tvillingar...men de tror ja inte riktigt på...*ler*

• Baronessan

Tidigare så pendlade ringen, men nu när jag testade så gick den i cirkel... Kan det ha att göra med att jag tidigare trodde det var en kille, men nu mer och mer tror på att det är en tjej? ;)

• Bettina

Men hur menar ni att man gör med en halskedja?? Skall man trä ringen på halskedjan (då kan den ju inte snurra), eller skall man försöka knyta den i en ända bara???

• Kaninmamma

Jag lärde mig den så här:
    -Man tar ett eget hårstrå
    -knyt förlovning/giftemålsringen på
    -håller den still över magen och väntar
    -gungar den fram och tillbaka=pojke går den i cirkel=flicka

Jag testade i början tre ggr, ringen gungade alltid. Nu testade jag en gång till efter 4 månader, den gungar fortfarande fast jag är overtygad att det är en flicka vi väntar... vi får se.

• Kaa

Från början var jag stensäker på en flicka. Drömde t o m om det. Nu har vi båda blivit mer och mer säkra på en pojk... Enligt kinesiska kalendern blir det en liten kille medan ringtestet visade en cirkel, vilket betyder tjej... Hm, tvillingar? Man blir bara mer och mer konfunderad av dessa test - men roliga är de! Tja, vi får väl helt enkelt vänta och se!

/Kaa

• Amorina

Då jag testade med mitt första barn så stämde det- en pojke men nu då jag testade så visade det fel, jag väntar en flicka. Man ska nog ta detta med en nypa salt men en kul grej...

• Cissi med en i himmlen en i mage

Enligt testen så ska jga ha, flicka, flicka (i magen), sedan en pojke.
    första stämde ju.. vi får väl se....

• princess of woolfs

Jag har testat och det "ska" bli en flicka, men det kanske bara är för att jag tror och vill det *ler

• MickisW

Som sagt......testade när jag väntade Moa, men då visade det fel.

Nu har jag testat igen och det visar en tjej, så vi får väl se om ett gäng månader om det stämde då.....:)

• nenababe

Hej!
    Jag har testat det där och först visade det tvillingar- först en pojke o sen en flicka.
    Sen stannade ringen o en pojke till, stannade o en flicka =)
    Hoppas att det stämmer =)

Kramar!
    ~ Helena
    (Är inte med barn)

• Rebs

jag gjorde testet när jag var gravid..och det skulle bli en pojke..alla andra test sa oxå att det skulle bli en pöjk..likaså magens form mm mm...därimot så drömde jag ALLTID att det var en flicka...från första veckan....det blev en flicka ...så tro isåfall mer på era drömmar!!!

• IcaM

Testade för skoj skull med min vigselring och ett av mina hårstån nu över magen (väntar på icke mens idagarna). och ringen gick fram å tillbaka stanna in föra att gå i en cirklar stanna in och gick sen fram och tillbaka för att sen stanna helt. häftigt får se nu om det stämmer. spännande spännande.
    kram och lycka till med era bebisar.
    Ica

Svar på tråden Ringtestet???