Bensinsnål bil?
Vilka är de mest bensinsnåla bilarna? Jag vill ha tips om dem.
Vilka är de mest bensinsnåla bilarna? Jag vill ha tips om dem.
Rent bensinsnålast - eller bensinsnålast i specifik klass. Dvs - liten bil, mellan eller stor?
Toyota Aygo ska vara väldigt bensinsnål (liten bil)...
Pebbles
Rent bensinsnål helt enkelt. Liten bil kan det vara, behövs inte en stor.
Jag är bara ute efter en bil som är väldigt bensinsnål.
Oj...
Den här listan kanske hjälper.. Finns även med de som inte är bensinsnåla, men du ser iaf förbrukningen!
www.gronabilister.se/grafik/dynamiskapdf/2005063 0012625.pdf
Eh, funkade inte, använd denna länken och gå sen in på den länken på den sidan!
debatt.passagen.se/show.fcgi&conference=10500000000000691&posting=19500000002843266
nissan micra och renault clio är bensinsnåla bilar
Jag har en skoda Felicia den drar knappt ½ liter/mil vid blandad körning.. Ganska liten...
Har haft Nissan Micra o Ford Fiesta som drog lite de oxå...
Vår stora bil, Citroen Xsantia drar ca 0,6... Ganska lite för en kombi...
vw lupo
sen är seat arosa lika liten och så finns det en till tror jag som är lika liten. den är ju väldigt liten. får inte in vagn o så bak men det finns 4-5 sittplatser i den.
min syster har en sån och vi fick iofs in oss två, min dotter i babyskyddet och min brio nova i den men då var chassit utan hjul i bagaget, övriga vagnen fram och jag o dottern satt bak. så det går om man vill.
de kör den bilen på 0.3-0.4 ung. riktigt billigt.
Satsa istället på en dieselbil - då kan du ha en större (=säkrare) bil till samma driftskostnad som en liten bensibil.
Förbrukningen är i sak inte intressant utan titta istället på bränslekostnaden per mil.
VW Lupo och Seat Arosa är samma bil fast Arosa har den gamla inredningen om du tittar på beg marknaden. Finns i disel.
Renault Twingo eller lite större Clio
Opel Corsa
Ford Ka eller Fiesta
Mitsubishi Colt
Honda Civic
Nissan Micra
Hyundai Atos
Toyota Yaris
Smart
Mvh Jenny
Lupo 3L TDI.
0,3 liter diesel per mil vid blandad körning.
Kia Picanto