Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Cissela

Kråkeböckerna

Fick ett erbjudande om Kråkeböckerna i brevlådan idag, då jag ej kommit i kontakt med dem innan så undrar jag om de är bra?

Min dotter är två år om en månad och älskar typ "Emiliaböckerna" eller liknande, alltså en hel del text men inte för mkt ändå. Det var svårt att få ngn uppfattning om hur böckerna skulle vara, bara att de är välidigt pedagogiska.

• Svar på tråden Kråkeböckerna
  • mayasmama

vi älskar kråkeböckerna hemma hos oss....nu är vi inte med längre för det blir så himla många böcker , men de är jättepedagogiska, speciellt kråke i mammas mage läste vi mkt när vår stora skulle bli storasyster. även kråke och kroppen är en stor favorit. vår dotter älskade också emiliaböckerna när hon var mindre....

• morrhoppan74

favoriter hos oss också. Har två tjejer, nu 7 och 5 och båda gillar fortf Kråke. Har alla utom Kråkes kokbok, någon som har den? Vad tycker ni?

• fruis

Min snart fyraåring älskar Kråke och tvååringen hänger väl med men väljer inte de böckerna själv. De är ganska långa för en tvååring.

Tyvärr är de skittrista tycker jag. Tråkig, fantasilös litteratur som är "skriv-på-näsan-pedagogiska" men eftersom mitt barn älskar dem är det ju bara att läsa på.

Mitt tips är att låna ett par Kråke-böcker på biblioteket istället först och se vad ni tycker. Vi har köpt en bok men resten (nästan alla i hela serien) har vi lånat på bibliotek då jag inte vill lägga pengar på så trista böcker. Det blir ju billigare och barnen får höra många olika delar utan att man behöver ha alla hemma hela tiden.

• Needy

väääldigt pedagogiska- barnen lär sej saker..bra saker. Mina barn älskar dom. Och "mina" barn på dagis med.. =)

Why be pretty, when you can be gorgeous?
Svar på tråden Kråkeböckerna