• Maverich

Resa ensam med 2-åring på charter?

Någon som har rest ensam med sitt barn runt 2 år på charter? Funderar på att ta en sista minutenresa med min son och få lite mystid innan bebis nr.2 kommer i dec.
    Hur har ni upplevt flygresan, får man hjälp om man behöver? Hemma är det ju lättare att vara själv med barn en vecka, men hur har ni upplevt det utomlands?

• Svar på tråden Resa ensam med 2-åring på charter?
  • Rho74

Jag har rest och flugit mycket ensam med min snart 3-åriga tjej, Första gången var hon 2 månader och vi hade 2 mellanlandningar. Det har aldrig varit några problem.
    På charterorter är folk vana vid barn på resturanger, barer, stränder osv. Behandlas oftast väldigt väl. Åk du! Du kommer inte att ångra dig.

• Annan

Jag tycker definitivt att du ska åka, det är ju aldrig några problem med att ha barn med sig utomlands, alltid välkommen. Låter ju störtmysigt att åka och sola och bada och mysa i en vecka (jag antar att det är till solen du ska).

• Maverich

Ja, jag hade tänkt en sista minuten till solen! Ska kolla resor i helgen, tack!

• Annacecilia

Jag har rest själv både med ett och två barn. Jag tycker det är lättare att vara borta än hemma, efs man slipper så mycket vardagssysslor som laga mat, städa, diska, bädda sängen etc etc ! Försök välja hotell med halvpension så slipper du fundera över frukost och middag. Flygresa själv med bara ett barn går galant. Särskilt om hon är över 2 år och har en egen stol (el om du betalar xtra för det om hon är under 2).

Räkna inte med att få hjälp på flyget. Ibland har jag fått massor av hjälp (ffa av snälla äldre tanter) men ibland har jag fått klara mig helt själv (med 4-månaders & 2-åring... lite svettigt men det går ).

Roligast är nog att hitta en kompis med barn som vill åka med. Då är man inte lika utsatt (om något händer en själv) och man kan hjälpa varandra om det behövs.

Svar på tråden Resa ensam med 2-åring på charter?