• Barbamamma74

Min valp ÄLSKAR filmjölk, fler som ger det?

Min 10 veckors valp e galen i filmjölk,nån som vet om man behöver hålla igen på det eftersom det e mjölkprodukter eller är dom inte så känsliga i magen som vi kanske?? Han kan lätt äta 3 dl om dan o man märker inget på magen eller nåt sånt....

• Svar på tråden Min valp ÄLSKAR filmjölk, fler som ger det?
  • presens konjunktiv

När min kille var valp fick han torrfoder två gånger om dagen och filmjölk två gånger. Han älskade det.

Give me ambiguity - or give me something else.
  • Barbamamma74

Tack så mycket!! Då kan jag ju ge han det ju..han älskar när man häller blöter torrfodret m filmjölk....

• Lyndi

Om man vill ge hunden filmjölk så ska detta ges kontinuerligt, för annars bildar hunden antikroppar mot laktosen och blir laktosintollerant... Du får alltså fortsätta ge det med jämna mellanrum hela livet, för att hundens mage ska klara av de!

• Barbamamma74

Lyndi: ok då vet jag det! tack för det!!

• Lyndi

Inga problem! Lycka till med din lilla krabat!

Barbamamma74 skrev 2007-08-30 14:16:03 följande:
    Lyndi: ok då vet jag det! tack för det!!
  • Barbamamma74

Han e såååå ljuvlig!!! Hel kul kille faktiskt som busar sover äter o skiter

• BOB0s

Man ska ge valpar filmjölk med deras foder.
    Lr vatten lr något.
    Det e meningen att fodret ska ligga å bli mjukt så att valpen kan tugga på det.

• cleopatra2

mina hundar älskar yoghurt,filmjölk,creme fraiche..allt det syra...dom får alltid slika ut burken)

• Kiitos

min hund älskar filmjölk med.

• Barbamamma74

har precis serverat en laddning fil & torrisar igen....efter en lååång busstund i trädgården!!!

• jennie ellie

valpar ska inte äta torrt torrfoder utan mjukt blötlaggt.

• iorlina

Mammas hund är 13 år och vägrar att gå och lägga sig om hon inte fått sin filmjölk på kvällen. De började med den för en herrans massa år sedan för att det är bra för magen och hon gick på Losec efter att ha jobbat i Sahara.

• fjädern

Ge Kesella istället som inte innehåller som mycket laktas!

• Rottis77

Det är ingen fara att ge filmjölk till vovven, så länge magen går med på det.

• Kiitos

det är ingen fara att ge filmjölk till en hund.
    så länge magen klarar av det så inga problem.
    har redan rådfrågat hos en veterinär och de sa samma där.

Svar på tråden Min valp ÄLSKAR filmjölk, fler som ger det?