• Emmoo

    Knöl i benet

    Har hittat en knöl på min dotters ben (9 mån), den sitter under knät är som en kula och det går att röra på den. Någon som har varit med om något liknande? Vad var det för något?

  • Svar på tråden Knöl i benet
  • Emmoo

    Nej, den är längre ner och 0,5-1 cm kanske. Funderar på om det kan vara ngn fettknöl kanske

  • carola1977

    Det låter som att det kan vara en ofarlig fettknöl. Den verkar inte göra ont eller? Ni ska väl på 10-månadskontroll på bvc snart så passa på att fråga läkaren då.

  • Emmoo

    Tack för att du svarade Nä hon verkar inte ha ont alls, jag får fråga på bvc vi ska dit om 3 veckor.

  • mammao

    Hej, min lille kille har samma sak. Ett par cm från knäskålen på sidan är där en liten liten knuta. Denna upptäckte vi för 3½ år sedan och den är fortfarande lika stor/liten. Doktorn konstaterade att det var en fettknuta. Fråga när du träffar en läkare men förmodligen är det samma sak.

  • ashera

    Min son hade exakt så. Vi frågade på bvc, och de trodde att det var en fettknöl. Vi skulle ha frågat läkaren gången efter, men innan vi hann göra det försvann den.

  • Emmoo

    Vad skönt att höra andra,man blir ju lite orolig. Va med henne förra onsdagen och kollade en knöl i nacken och svullna bröstkörtlar men det var inget att oroa sig för sa de och när vi kom hem upptäckte vi denna.

  • isotop
    Anna1876 skrev 2019-12-19 19:22:20 följande:

    Min son har likadant! Hur gick det för dig?


    Hon är ju inte medlem längre.
  • Fiiaaa
    Anna1876 skrev 2019-12-19 19:22:20 följande:

    Min son har likadant! Hur gick det för dig?


    Hur gick det för er? Nu har min son en likadan: vi ska träffa läkaren imorgon.
  • Fiiaaa

    Kom på att jag skulle uppdatera här ifall någon googlar och hittar detta. Min son visade sig ha en pytte pytte liten glasbit inkapslad i huden vid knät. Den syntes på röntgen och ultraljud. Inget farligt således, men han fick operera bort den under narkos. Nu är han helt återställd, förutom ett ärr på knäet :) 

Svar på tråden Knöl i benet