• sunbeem

stammbyte?

någon som varit med om stammbyte i bostadsrätt, hur lång tid var ni utan badrum?

• Svar på tråden stammbyte?
  • Miiikaela

Dom håller på med de hos mej just nu. Första veckan nu och dom ska hålla på i 6 till innan dom är klara :(
    Hur segt som helst..

• Mamma Ia

Hua ! Ja, det har jag varit med om (i hyresrätt dock). Vi var lovade att det skulle ta 4 veckor...det tog lite drygt 8!!!

• sunbeem

oj då!! hur duschade ni och sånt under tiden??

• Diinaa

Dom skulle göra det i lägenheten vi bodde i förut, dom skulle göra stammbyte i hela huset . Och vi skulle få evakueras till "ungdomslägenheter" det var precis kring mitt BF datum så jag vägrade, vi flyttade till en annan lägenhet istället ;)

• Mamma Ia

I vårt hus var det en lägenhet som stod tom under de här veckorna (de bytte inte alla stammarna samtidigt), och där fick man då alltså dela toa/dusch med flera av de andra hyresgästerna. Inte kul... Vi orkade inte med det, utan fick låna en lägenhet av en kompis några av veckorna. Några av de andra hyresgästerna som har sommarstugor flyttade ut till dem. Men vad 17 gör man om man inte har den möjligheten???

• sunbeem

de planerar att göra stammbyte inom en 2års period i den lägenhet vi funderar på att köpa....klarar man det med barn

• Mamma Ia

Jag tyckte det var tillräckligt jobbigt att bara vara två vuxna, så jag hade då INTE velat vara med om det efter vi hade fått barn! Nej, no way !
    Inte om jag inte hade möjlighet att bo någon annanstans medan jobbet pågick. Det låter ju oerhört mycket när de bilar ner väggar osv, det dammar megamycket + att det då är jobbigt att inte ha tillgång till toa/dusch/bad och kök som vanligt. Vi hade plastat in alla våra möbler med byggplast och levde i princip bara i sovrummet i och med att både kök och badrum var som en byggarbetsplats. Maten bestod mycket av hämtmat eftersom köket var i kaos...

• Pikku Enkeli

Fyra veckor. Eller knappt ens det; 3 veckor och 5 dagar.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Pikku Enkeli

Vi fick bo i små stuggor på gården under tiden, var supersmidigt och inte fel alls.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Barbabok

Vi var 1 månad utan toa/dusch.
    Detta fanns att dela med alla andra i huset bredvid längst bort och nere i källaren.
    Inget avdrag/nedsättning av avgift.
    Supersmutsigt efteråt, och de flesta klagade på dåligt arbete, slarviga fogar, kladd av silikon osv. Skönt att ha flyttat därifrån!

Vi lånade lägenhet av kompis, hade INTE kunnat bo där under tiden. Damm ÖVERALLT.

Svar på tråden stammbyte?