• Joboli

    Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!

    Hej!
    Jag undrar om det är någon skillnad på Molvärk/växtvärk/Mensvärk vid ruvning. Jag hade ÄP den 20/8 och ET den 22/8. Detta är min 3:e IVF, men jag har bara ruvat en gång tidigare som slutade i tidigt MF. Har mycket mol/mensvärk emellanåt som gör riktigt ont, är mensen på väg eller kan man ha ganska ont om man är gravid?
    Kram!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Ruvar ♥ ¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-31 10:07:39:
    Nu har jag även fått ont i blydbenet. Det känns som "kramp inne i slidan" emellanåt. Jag hade det sist jag var gravid oxå, men det blev ju MF i v.5. Är detta bra eller dåligt att känna?
  • Svar på tråden Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!
  • taca

    Hej!
    Blev nyligen gravid på tredje IVF och hade mycket mensvärk trodde hela tiden att mensen är på väg...men det visade sig vara annat så visst kan det vara så...Jag håller mina tummar att det blir samma för dig denna gången...lycka till

  • Joboli
    taca: Tack vännen, du ger mig hopp Grattis till din graviditet Kram
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Ruvar ♥ ¸.?°´¯) ♥
  • Ms Kanga

    Samma sak här Leijon,
    jag var helt säker på att IVFen inte hade fungerat utan väntade på att röda tanten skulle komma. Jag drog mig för att gravtesta för jag visste ju att det skulle vara negativt. Så fel man kan ha, nu är jag gravid i vecka 29
    Hoppas det är samma för dig

  • Joboli
    Ms Kanga: ÅÅ så kul att höra Grattis vännen! Nu känner jag mig mer optimistisk, men visst gnager oron där hela tiden att även detta försök ska misslyckas. Det molar och drar nästan hela tiden, ingen smärta så, men ibland kan det hugga till och göra lite ondare precis som när mensen kommer. Kram på er
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Ruvar ♥ ¸.?°´¯) ♥
  • dallas

    Jag kände samma när jag ruvade och lyckades plussa, så det kan mkt väl vara positivt

    Tyvärr fick jag mf i v.13 men, nu vet jag iaf att det kan fästa!

    KRAM

  • anna7629

    Hej !

    Jag hade ÄP 22/8 och ET 24/8 har i stort sett haft mensvärk sen dess. Jag har även ont i äggstockarna och lite strålning ner i ljumskarna. Inatt fick jag även total svett attack, var helt genom svettig hela jag....

    Jag vill så gärna att det ska lyckas men det känns som om mensen ska komma vilken sekund som helst.

    Jag håller tummen !

  • Joboli
    dallas: Beklagar ditt MF. Va skönt att veta att det KAN fästa. Hoppas det stannar tiden ut nästa gång. Kram

    anna7629:Nästan lite synkizar du o jag. Jag håller mina tummar för dig. Kram
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Ruvar ♥ ¸.?°´¯) ♥
  • anna7629

    Tack för "tummen" !!

    Borde man känna på sig om man är gravid eller inte ??!!! Många skriver ju att de kände direkt. Idag är en låg dag för mig vet inte riktigt varför. Magkänslan säger att det är kört den här gången.

    Jag håller tummen för dig också !!!

  • Babe

    anna7629: Jag vet, många påstår att de "vet" och känner på sig att de är gravida, men när jag plussade för dottern, trodde jag det först efter att ha sett henne på UL *ler*
    Mina först gravtecken var enorm mensvärk BMI-dagen... men fick aldrig ngn blödning, trodde att allt var kört!

    Nu är jag ruvare igen och känner av denna mensvärk, som jag hoppas från hjärtats djup är ngt positivt. Lycka till alla!!!
    Tänk om dessa små "glimtar" i magarna skulle veta hur önskade och efterlängtade de är!!
    Kram/Babe

Svar på tråden Molvärk/Växtvärk/Mensvärk vid ruvning!