• Emmiz84

Revisor och lön?

Jag undrar om det är någon som har svaret på min fråga?

Om vi säger att jag är egen företagare och har anställt en revisor som fixar alla papper och så, det som en revisor gör vill säga

Men jag som arbetsgivare bestämmer väl själv när jag ska betala ut lönen.
    Ex. 1-31 aug. betalas ut den 27 aug. Man går alltså aug lönen i aug.
    Så om man skulle vara sjuk den 28-31 aug så dras det från nästa lön.

Så har jag iaf haft inom handels(jobbat i en butik).
    Nu är det så att den butiken lagt ner och jag är uppsagt, inge konstig med det.
    Jag skulle då få min slut lön nu. Kan ju tillägga att hon inte skött det hela så snyggt...Skrikandes

Har under hela min anställad tid fått aug lönen i aug.
    Men jag har ej fått min slut lön så jag ringde och fråga om det blivit nå fel eller.

Nä då jag ska få aug lönen isep som alltid. Men snälla sa jag jag har alltid fått det samma månad.
    Då säger hon att det är ändrat för henne REVISOR hade sagt att hon inte fick göra så?!

Men vad jag vet så har Revisorn inget med det att göra, bara hon får lönespec.

Eller har jag fel?!

Hoppas det är nån som kan svara på min fråga Skrattande

• Svar på tråden Revisor och lön?
  • sommartorpet

Nu blandar du ihop det, ett bolag kan inte ha en revisor anställd. Den som är anställd är någon som sköter bokföring alltså inte alls någon revisor.

Om jag förstår dig rätt så är augusti sista månaden du arbetar och butiken har stängt igen. Då är det väl fullt naturligt att revisorn (bolagets riktiga revisor alltså) sagt att man inte kan betala ut lönen nu. Om du fått lönen den 27 (alltså utbetald av företaget senast den 25:e) och du sedan blivit sjuk den 26 så finns ju ingen mera lön att dra denna överutbetalda lön ifrån.

• Emmiz84
    sommartorpet skrev 2007-08-30 22:56:57 följande:
    Nu blandar du ihop det, ett bolag kan inte ha en revisor anställd. Den som är anställd är någon som sköter bokföring alltså inte alls någon revisor.Om jag förstår dig rätt så är augusti sista månaden du arbetar och butiken har stängt igen. Då är det väl fullt naturligt att revisorn (bolagets riktiga revisor alltså) sagt att man inte kan betala ut lönen nu. Om du fått lönen den 27 (alltså utbetald av företaget senast den 25:e) och du sedan blivit sjuk den 26 så finns ju ingen mera lön att dra denna överutbetalda lön ifrån.
    aha hon okej, ja jag menar bokföringstanten, hon hade tydligen sagt det. Men dom har väl inget med det att göra??
    Jag har alltid fått lönen utbetald den 27:e vare månad.
    Då har jag fått 1-sista den månaden.
    Men hon(fd chefen)säger att det blivit ändrat att "bokföringstanten"! sagt att hon inte får beta ut så...utan måste ta månaden efter....
    Men till saken hör att jag gick på mammaledighet den 1/6-06 och då var det inte ändrat iaf

Det är mycker hon säger som inte stämmer och saker hon gör.... tyvärr...
Svar på tråden Revisor och lön?