• Anonym

*Jag har aldrig träffat en snäll kille i hela

Jag har aldrig träffat en snäll kille i hela mitt liv
    Gått från den ena taskiga killen till den andra
    när de senare träffar en ny tjej är de hur snälla som helst

Då måste det bero på mig ?!??

• Svar på tråden *Jag har aldrig träffat en snäll kille i hela
  • MrsHawkins

Du har nånstans på vägen tappat din självkänsla.....men det beror ju inte på dig utanpå de killar du mött....det räckte med att du mötte fel kille första ggn.....

• lalala

Skärpning, det beror inte på dig att du blir misshandlad!!!!!!! Det gör det aldrig. Tvivla ALDRIG på det.

Styrkekramar!

• Anonym

Men varför behandar dessa fina killa mig som skit då ?
    Jag har adrig blivigt utbjuden adrig fått rosor något måste jag göra fel

Är jag för snäll?

• jenalsam

Hur vet du att de blivit snälla? Det kan finnas mycket under ytan i de flesta förhållanden. Och du är värd så mycket mer än någon som gör dig illa!

• Molnet

Behöver inte alls innebära att de kommer vara evigt snälla i sin nästa relation. Du vet, män som misshandöar gör det inte alltid i början..

• MrsHawkins

Fina killar som behandlar dig som skit? Läs den meningen en extra ggn....Fina killar behandlar aldrig någon som skit. Aldrig.

• MosterMaggi

Det beror inte på dig. Däremot kan de skitstövlar som slår känna att de vågar ge dig på dig, för att du readn tidigt blivit kuvad med våld. Bryt mönstret. Sök hjälp för att bli fri från det förflutna, och leva det liv DU vill och förtjänar, utan att hamna i klorna på någon som inte vill dig väl. Varför inte kolla med kvinnojouren där du bor hur du kan gå vidare? Jag tror du har både sår och ärr i själen som du nog inte rår på att klara av själv, eftersom du tycks "landa" hos taskiga killar om och om igen.

Tappa aldrig hoppet, min vän, det FINNS ett underbart liv för dig med runt om hörnet. Ett liv fyllt av värdighet, omtanke och glädje utan våld och elände!

*kram*

• cattis

En människa bjuder aldrig in någon annan till att slå dem. Det kan ALDRIG vara den slagnes fel, oavsett hur den personen uppför sig. Den som slår tar ett aktivt beslut att slå som han/hon måste stå för själv.

En kille som slår en tjej i ett förhållande blir inte plötsligt "snäll". En kille som misshandlar har "snälla" perioder där han verkar omtänksam. Det är inte samma sak som att han är snäll innerst inne. De killar du träffat är INTE snälla om de behandlat dig som skit. Du förtjänar en kille som alltid är snäll, även om han har en dålig dag! *kram*

• Kristin

Först och främst! Det är ALDRIG ditt fel om han slår dig (bara kräk gör sånt). Däremot ligger det något i vad du säger. De här ynkryggarna är oerhört manipulativa och söker ofta upp en tjej som har sämre självförtroende. De får känna sig överlägsna på sitt sjuka sätt. Så mitt enda råd är att du ransakar dig själv och försöker att komma på varför du har så låg självkänsla. Det är aldrig försent att må bättre och du har en lång "resa" framför dig. Men jag är helt övertygad om att du kan fixa det! Kram...

• Smothie

Jag tycker så här..

Felet ligger inte hos den som blir slagen utan fellet ligger hos den som slår Jag kunde få utbrott och jag ångrar det så inne i h*e
    Men jag är bra nu..

Min älskade man till sweete, min älskade ängel spm räddade mig från allt är mitt allt fanns vid min sida när det var som värst ..
    Visst kunnde han prpvpcera men det var aldrig hans fel.. utam mitt fel..

Nu är vi lyckligare än nånsin..

Jag tror inte många som slår tänker på att den andra människa blir psykiskt påverkad.

Det är det som fick mig att tänka om och slutat få utbrott.
    Vi ska ju ha barn snart så det gäller att skärpa sig.

Stolt över mig själv

Svar på tråden *Jag har aldrig träffat en snäll kille i hela