• Sunstar83

Hur gör man ostbågar så där "dagen efter sega" utan att behöva vänta tills imorgon?

*Skrattar* först och främst, ja jag vet att det här är en heludda tråd, men när man har cravings så har man

Precis så som frågan lyder, hur får man ostbågarna så där sega och goda som de blir av att ligga i en öppnad påse över natten? Finns det några bra knep att påskynda processen? Jag vill verkligen ha sega ostbågar ikväll och har köpt hem en påse men dem hinner ju inte sega till sig tills ikväll.

Snälla, någon som kan hjälpa mig?

~Älskade, efterlängtade knodd, mamma vill träffa dig snart~
  • Svar på tråden Hur gör man ostbågar så där "dagen efter sega" utan att behöva vänta tills imorgon?
  • trollmammsis

men lägg ut dom på en plåt eller nått så kanske dom blir LITE sega iaf....

• Runguska

Kanske om du lägger dem i solen? Eller lite varmare än normalt. Nej jag vet inte och risken om du provar är nog att de blir helt oätliga eller i värsta fall en bakteriehärd.

• Sunstar83

jag har funderat på om man kan micra dem lite.... kanske ska testas

• änglamamma

ställ dom i kylen en stund...
    fukt gör susen.

• Sunstar83
    änglamamma skrev 2007-08-30 18:52:02 följande:
    ställ dom i kylen en stund...fukt gör susen.
     i kylen alltså, hur lång tid då kan tänkas?
  • molekyl

Äpplen påskyndar ju mognadsprocessen för avocador i alla fall. Prova att lägga ett äpple i påsen. Risken är ju att de smakar äpple sen, men men...

• lugnåsbo
    molekyl skrev 2007-08-30 18:53:10 följande:
    Äpplen påskyndar ju mognadsprocessen för avocador i alla fall. Prova att lägga ett äpple i påsen. Risken är ju att de smakar äpple sen, men men...
    haha ostbågarna ska väl inte mogna heller
  • Dizzio

Ha ha..jag gillar oxå sega ostbågar!

Svar på tråden Hur gör man ostbågar så där "dagen efter sega" utan att behöva vänta tills imorgon?