• Zizzla

Tappat mobilen! Försäkring täcker?

Har troligtvis tappat min mobil antingen igår eller idag. Har inte behövt använda den idag så jag har inte kollat den utan trodde den låg kvar i väskan.

Har abonnemang och även tecknat en extra försäkring på 39 kronor i månaden när jag köpte den förra året. Marsh heter tydligen försäkringsbolaget enligt Telenor.
    Nu är frågan vad som händer om jag inte hittar den!
    Får jag ut en ny telefon på försäkringen? Blir det i så fall motsvarande belopp vad telefonen är värd i dag eller vad en ny sådan (Ericsson W810i) skulle kostat idag?

Har inte kunnat ringa försäkringsbolaget idag eftersom dom har kontorstider och det upptäcktes ikväll att den är borta.

Är det någon som behövt använda försäkringen som vet vad som gäller?

Så jäkla surt och bökigt när sånt här händer!

• Svar på tråden Tappat mobilen! Försäkring täcker?
  • Fru Indosaurie

vad står det i villkoren då?
    gäller det förlust?

Varan ersätts med det värdet som gäller idag.
    Man räknar på en värdeminskning som följer marknaden, exakt siffra vet jag inte..

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Zizzla

Minns inte vad det står i villkoren eftersom jag inte haft framme köpeavtal och försäkringspapper sen jag köpte telefonen.

Men enligt försäljaren så kunde jag i princip tappa telefonen i toastolen och försäkringen skulle täcka det! Så lät det när jag köpte den men man vet ju aldrig hur dom skönmålar för att sälja!

• Jenton

Hej du....
    Tror mig veta (inte helt säker). Har denna försäkring med (tecknade för typ en månad sen när jag köpte telefonen). Tjejen jag pratade med sa att försäkringen skulle täcka i stort sett allt. Även klåfingriga barn!!!
    Värdeminskings skulle inte göras efter som det är en sådan dyr telefon. Självrisken är 600:- Dessutom skulle samtal som är ringde de senaste 24 timmarna raderas om telefonen varit borta denna tid.
    Detta var iallafall vad hon SA till mig, men är inte helt hundra!

Antar att du ringt rätt nr, men skriver i allafall 08-54624000

• Jenton

Köpeavtalet lär du nog behöva..... Du vet var det finns iallafall eller?

• Zizzla

Jenton: Jo det var det nummer jag fick av Telenor när jag ringde dit i kväll.
    Ska ringa med en gång i morgon bitti till försäkringsbolaget.
    Hoppas det är som du säger, att den täcker i princip allt!

Jo jag vet var köpeavtalet är.

• Zizzla

Tog fram avtalet och det står att försäkringen gäller förlust också.

Svar på tråden Tappat mobilen! Försäkring täcker?