• bebis08

Tvåfärga håret, vilken färg först?

Ska ta och göra nya ljusa slingor, och tänkte färga underhåret lite mörkare. Är för fattig för att gå till frissan nu så jag gör det själv, men i vilken ordning? Den mörka eller slingorna först? Vad blir bäst? Förra gången tror jag att jag slingade innan....

• Svar på tråden Tvåfärga håret, vilken färg först?
  • Barbabok

Hos frissan kör de slingor först, sen läggs slingorna "åt sidan" och resten färgas. Borde väl funka likadant hemma, tror jag.

• Curiious

Jag slingade först o gjorde mörkt sen. Kan bli fult att dra slingor i mörkbrunt hår t.ex.. de kan ju bli gula! Men man får vara noga att sätta upp håret så de inte ramlar ner i brunfärgen

• wellpapp

jag skulle allt lägga slingorna sist, då man vet hur mycket som blev mörkt och ser helhetsresultatet bättre.

• Tjej 83

hehe..
    på lörda ska ja blondera om håret, o ha underhåret brunt.
    typ likadant som dej?

men ja undrar med. vilket tar man först?
    de mörka? eller kan de då komma blondt i?
    så de blonda först. (dina slingor) sen sätte upp de håret i en knut, o sen färga brunt?? kanske bäst?

• Mjäll

Jag hade tagit den mörkaste färgen först. Sen den ljusa. Detta av den enkla anledning att ny blekt hår lätt suger åt sig färg, så om du skulle skölja o få det mörka vattnet över de ljusa slingorna finns risk att det blir grått. Tro mig jag vet

• E L

jag skulle definitivt göra allt samtidigt! hehe
    ta ut paseerna som ska vara ljusa - kläm upp
    sätt i den mörka färgen , klämm fast o täck med folie
    ta försiktigt ner dom som ska bli ljusa o sätt i ljusarefärgen i (ett eget) folie paket! ;D
    låt verka
    om du är rädd om slingorna så skölj ur den mörka färgen när dom ljusa slingpaketen sitter i o ta sedan ut dom o skölj o tvätta som vanligt..

Svar på tråden Tvåfärga håret, vilken färg först?