• sofialisa

Hur är DIDRIKSONs i storlekarna ??!!???

Har hittat en fin camodidrikson overall (och jacka) till min dotter som jag vill köpa, funderar lite över storlekarna, ´Doris 1år nu och 77 cm lång  och i vinter kommer hon alltså vara (?) .. vad ska man köpa för storlek 80cl eller 90 cl?

är didrikson STORA eller små ??????

är didriksson att rekomendera? ??

valet står mellan didriksson eller POP vad ska man välja?

• Svar på tråden Hur är DIDRIKSONs i storlekarna ??!!???
  • delfin73

sofialisa;det jag hört om deras overaller är att de är väldigt smala i modellerna.så vissa går upp en storlek då för att kompensera det.men är det mkt som skiljer i stl så kan de ju bli alldeles förlånga.
    så jag var nog inte till ngn hjälp .
    men annars har vi alltid haft reima till våra och de rekomenderar jag starkt,då de är väldigt smidiga och rymliga .mvh m

• sofialisa

deflin tack för ditt svar!! ett bra svar, jag blev lite klokare.!!  jag är egentligen bara inkörd på didrikson efter som att jag gillar deras camo kollektion , tycker den är en lite coolare variant till min rockbebis, men jag ska självklart kolla upp reima ..... finns det någon hemsida?

• LillaÄrtan

Min dotter som är 1½ år har strl 90 nu till vintern på Didriksons. Jag upplever dem som små i strl. Hon är 80cm lång & väger kring 12,5kg...... Kort & rund men den passar jättebra!!

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • Gudagåva

Jag köpte 90 till min Charlie. Han är snart 2 1/2 år gammal.
    Den är lite lång. Tror att din dotter skulle drunkna i den. 80 känns bättre på en ett åring om hon inte är lååååång. T.om. 70 kanske skulle vara bättre?
    Min kille är normalbyggd, inte tyckte jag att den är smal i modellen. Kan du inte bara gå och prova?
    Eller köp hem på öppet köp?!
    Håller med dig om att den är cool. Skall bli spännande att se om den gör jobbet!

• SofieO

Tycker dom e rätt stora...fast jag har en rktig liten smalis här hemma... förra årets funkar ju även i år.

• Gudagåva

Förlåt. såg inte hur lång din dotter är. Klart att 80 är BÄST för henne.

• sofialisa

lillaärtan ..... aha nu vaknade mitt hopp till liv igen , .. så 90 cl kan funka !!!!!!!

• delfin73

Sofialisa;det är klart har du en liten rocker så tycker du nog att reimas overaller är för basic .
    annars så gå in på www.reima.com.och se vad du tycker.
    har själv inte sett didriksons camo variant,ngn som har ngn bild ?,nyfi som jag är .

• LillaÄrtan

Min lilla tös är väldigt kort... och ganska.. rund och hon har strl 90.
    Vi testade strl 80 men den blev för snäv, man måste ju räka med lite växt-mån + att man skall kunna få in lite fleecekläder under när det är riktigt kallt!

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • LillaÄrtan

Så testa är butik är nog mitt tips! Din tös lite väldigt liten så 80 lär nog räcka till henne

• sofialisa

ska testa genast när den kommer ut i butiken ...

• LillaÄrtan

Dem säljs på Intersport
    Det är nästan en månad sedan jag köpte åt dottern så dem borde komma till dig snart med tycker man

• sofialisa

lillaärtan gaHHHHHHHHHHHHHH då ska jag till intersport i morgon !!! tack du är bäst!

• tjorven80

ja e nog lite knäpp!!!!
    ja tycker de e stora i stl men det e ja det...
    tycker deras kläder e helt suveräna.. supper nöjd förra året. skall köpa en i morgon för denna vintern. funderar på en jacka till mig med. har deras regnkläder både mor och dotter... bara postitva att säga

Svar på tråden Hur är DIDRIKSONs i storlekarna ??!!???