Bra julbord i Stockholm?
Har fått i uppgift att boka nåt, vill gärna ha ett jättemysigt, gammaldags ställe med god mat. Priset spelar ingen roll.
Tips önskas tack!
Har fått i uppgift att boka nåt, vill gärna ha ett jättemysigt, gammaldags ställe med god mat. Priset spelar ingen roll.
Tips önskas tack!
stockholm... menar du city, förort eller ca 6 mils radie ok att köra bil?
Ulla Winbladh.
www.bomans.se/
så underbart! så gammeldags! så gott!
6 mil är OK
Mårten Trotzig i gamla stan!
Hägerstalunds värdshus
På Mårten Trptzig var jag iår, men det var inte så-å-å bra.
Krägga Herrgård - ligger en bit utanför stan iofs )Bålsta kanske?). Men väldigt fint, gammaldags och framförallt gott!
I år ska vi prova nåt nytt - Carlshälls gård på Långholmen. Vi gifte oss där förra året, så nu vill vi åka dit och återuppleva den dagen fast med julstämning..
Man får åka häst och vagn fram till gården, minsann! :) Och det är gammaldags!
Gondolen är annars ett hett tips, men det är ju inte så gammaldags..
Carshälls Gård på Långholmen. Centralt men ändå lantligt och "gammaldags", finns snö kan man få åka släde nedifrån gamla fängelset annars brukar det vara häst och vagn.
Maten och miljön är fantastisk.
Ulriksdals värdshus
Edsbacka Krog el Operakällaren
Jag var på marint julbord på Reisen i gamla stan för några år sedan, det var suveränt! Dit skulle jag gå igen! Men det var inte några traditionella rätter där.
På mitt jobb bokar vi alltid på de bästa ställena men den som stått ut i mängden är faktiskt Ulriksdals Wärdshus. Mysigt, perfekt service och underbart god mat!
Edsbacka krog är ju också ett fint ställe och maten är ju alltid god där.
Förra året var vi på Grand Hotel, det var också bra.
... tror att Tyresö Slott också brukar ha julbord, det är väldigt vackert därute! Och alltid god mat!
www.tyresoslottskrog.se/
Tack alla! Det blir nog jättesvårt att välja!
På Edsbackakrog har jag ätit lunch, gott var det men jag var hungrih efter 30 min.
På Ulriksdals Wärdshus har jag ätit för några år sen.
Gabbesmamma - det måste ha varit bistron du var och käkade lunch på, Edsbacka Krog har inte öppet för lunch vad jag känner till om det inte är något undantag förstås. Tycker att det är helt underbart när man får sitta i något av alla små rum och äta. Verkligen mysigt. Sen är ju Operakällaren den mest storslagna matsal som finns. Finns inget så vackert som den, inte i Sverige iaf. Väldigt trevligt julbord dessutom.
På Edsbacka har de även "sittande julbord" så man slipper att ränna omkring. Även detta julbord fantastiskt.