• bebis ja tack

Förkylning - tecken på graviditet?

Jag har just gjort mitt tredje FET och är på ruvardag 6, dvs är embryot nu 8 dagar. Alla symtom känns som bortblåsta, hade innan lite ilningar och värk i högersidan. Nu känns det som att jag ska bli förkyld, har fått herpes på läppen, näsan, halsen och bihålorna krånglar och jag har lätt huvudvärk. Jag vill gärna tro att detta på något sätt kan bero på att jag lyckats bli gravid. De tidigare ruvningarna har jag haft en massa olika symtom från livmodern men har aldrig fått ett plus på stickan, så jag vet inte vad som är bra eller dåliga symtom. Nån som haft liknande förkylningskänsla i början av sin graviditet? Hoppas det...

• Svar på tråden Förkylning - tecken på graviditet?
  • lillawi

Låter bra i mina öron! Jag fick en dunderförkylning nån dag efter jag testat plus. Vet inte om det har nåt samband, förstås, men visst vore det lustigt om det var så. :) Kanske immunförsvaret blir något försämrat vid en graviditet. Även huvudvärken känner jag igen.
    Lycka till!

lillawi

• Busan TH

ja har precis samma.. har BIM nästa fredag eller lördag,
    känner i luftvägarna att det gör ont. har lätt huvudvärk och trött.. och täppt i näsan när ja ska sova!! kan detta vara ett tecken???

• Future

För att ägget ska fästa så kan immunsystemet bli lite svagare, så en förkylning kan vara ett gott tecken! Men se till att inte få jättehög feber bara (över 39).
    Kram

• Mollinka

Hade också två förkylningar på rad, visade sig att jag var gravid (jag fattade det ganska sent!)

• bebis ja tack

det låter ju som att jag inte är helt fel ute. pratade i helgen men en kompis som nyss blivit mamma och hon var förkyld precis i början av sin graviditet så jag håller tummarna.
    busan: när gjorde du FET/ET? jag gjorde fredagen den 24 så jag är nu på ruvardag 10 med ett tvådagarsodlat. beräknar min BIM till ungefär torsdag-fredag, men har tagit progesteron så mensen blir nog något försenad, om den nu mot all förmodan kommer alls...

Svar på tråden Förkylning - tecken på graviditet?