• Svarta katten

Ont i magen vid förkylning?

Hallå!

När vår son (15 månader) är förkyld, behöver inte vara mycket, kanske bara lite snorig, så blir han ofta som helt förbytt. Framförallt på kvällen vid sovning. Han är så orolig och vrider sig och vaknar titt som tätt och vi kan få ha honom i famnen skrikandes i timmar. Han lugnar sig alltså inte. Han vill typ kravla ur famnen hela tiden. Jag har läst nån stans att en del barn får ont i magen vid förkylningar. Nån som vet nåt om det?

• Svar på tråden Ont i magen vid förkylning?
  • LoveSun

Tycker de där stämmer rätt bra in på hur min grabb är nu när han är lite snorig å börja bli förkyld...
    Men vet inte om han har ont i magen...

• bellanbus

Min dotter får ofta magknip när hon är förkyld, det händer även att hon kräks..
    Har hon dessutom feber så sätter det sig i magen direkt!
    Min tjej är dessutom ett öronbarn och DET ger henne ont i magen...

Hon är helt enkelt känslig för slem och annat som kommer ner i magen, dessutom så kan ju förkylning sätta sig i magen...
    När jag var liten var vi på akuten många gånger i tron om att jag hade blindtarmsinflammation, då det ist visade sig att jag var "förkyld i magen"...

Så det är nog inte ovanligt, men alla kanske inte sätter det i samband med vartannat!

Välkomna till Effelltown....
  • Svarta katten

Nån som vet vad det har för samband? Alltså vad det är som gör att det gör ont i magen. Är det nåt som svullnar? Eller blir det knip/gas?

• bellanbus
    Svarta katten skrev 2007-08-31 22:16:14 följande:
    Nån som vet vad det har för samband? Alltså vad det är som gör att det gör ont i magen. Är det nåt som svullnar? Eller blir det knip/gas?
    Det kan nog vara en kombination av de båda...
    När man blir förkyld så svullnar ju körtlar, och vi har körtlar i magen som kan bli påverkade vid både virus och bakterier.
    Dessutom så kan ju allt snor och slem som barnen sväljer självklart resultera i knip o gaser och även lite sprattig mage.
    Välkomna till Effelltown....
  • LoveSun

Stämmer in på pajken min, han är lite småförkyld å kommer oljud titt som tätt ur hans lilla rumpa nu

bellanbus skrev 2007-08-31 22:58:52 följande:
    Det kan nog vara en kombination av de båda...När man blir förkyld så svullnar ju körtlar, och vi har körtlar i magen som kan bli påverkade vid både virus och bakterier.Dessutom så kan ju allt snor och slem som barnen sväljer självklart resultera i knip o gaser och även lite sprattig mage.
  • Tösen4

Killar har flera köttlar i magen som kanske gör sig till känna vid förkylningar osv. Fast tjejer kan också naturligtvis få ont i magen vid förkylning. Förkylningen går ner i magen så att säga.

• Svarta katten

Då är det nog det min son känner av. Det finns väl inget som kan lindra det antar jag?

• Tofsan

Barn sväljer snoret, eftersom de inte snyter sig som vi. De ställer till det i tarmarna. Min son spyr jämt när han är förkyld på grund av allt slem han sväljer. Blir också hemska blöjor...

Svar på tråden Ont i magen vid förkylning?