någon som vet vad det kostar att trimma?
ja som rubriken låter.
kan ju säga med ett ca pris och om någon vet ett ställe i skåne kan ni skriva det med
Tack på förhand
ja som rubriken låter.
kan ju säga med ett ca pris och om någon vet ett ställe i skåne kan ni skriva det med
Tack på förhand
När jag har lämnat in dvärgschnauzern har det kostat 500 kr vitt. Det är ett rimligt pris för två timmars jobb.
När vi lät en hundfrisör fixa till vår hund (dvärgpudel) var det 350kr, tyvärr skiljer ju priset väldigt mycket på om det är egen företagare som klipper själv eller om denna har anställda. Våran hundfrisör tog också mer betalt för vissa hundraser, beroende på pälsen och så.
glömde ju att skriva att våran hund alltid fick stanna tre och en halv timma hos ´´frisören´´.
måste ju säga att i längden lönar det sig att trimma själv. beror väl på ras hur svårt det är... men vi har en rottis som har tät päls o dessvärre får fukteksem, honom trimmar jag själv, tar ca 2 timmar varje gång om man kör hela kroppen utom svans o ben... o blir ju trim av honom ca 2 ggr i månaden, så ingen höjdaer om man hade lämnat in honom varje gång :)
Hur trimmar man en rottis?
*nyfiken*
Jag har testat att köra schnauzern själv men för mig som inte är så van tar det fyra timmar och det är rätt jobbigt att rycka pälsen. Hade jag haft en klippras hade det varit en annan sak.
Men visst spar man pengar på att göra det själv.
jadu, det är bara att ta fram en hundtrimmer, är ju inget man brukar göra på friska rottisar, men vi trimmar hela pälsen typ 3 mm kort för att han ska slippa få massa hemska eksem. han har ju så grymt tät päls så tar lång tid att torka längst in mot huden när han blir blö annars...
så han brukar få behålla pälsen på framdelen av huvudet,( börjar raka framför öronen precis,) benen o svansen, annars är han en stubbis :)
Då förstår jag!
Här i Borås varierar priserna från 400-550 kr på ett ungefär.
Var med cockern precis när jag fick hem henne o klippte bort endast tovor och det kostade 400 kr.
Sen svärmors hund kostade 480 kr för öron, nos och tass klippning. DYRT! :S
Har faktiskt köpt en trimmer men vet inte riktigt hur den funkar;) hehe..
wilmas design:
om ni köpt en ny finns det ju instruktionsbok till den :p är inte så svårt bara man vågar försöka, det värsta som kan hända är ju att det blir lite fult, men det växer ju ut igen, så bara köra på :)
Det är väldigt olika beroende på hundras. Vi har en Westie, och de trimmas genom att man rycker pälsen av de. De tar ca 3-5 timmar att få det gjort så att det blir bra. Det behöver desutom göras var åttonde vecka.
Vi trimmar hos våran uppfödare och då tar hon 400 kr per gång.
jag föder upp borderterrier och mina valpköpare får första trimningen gratis, sedan tar jag 350 kronor. För de som kommer "utifrån" tar jag 400 för en trimning. Tiden varierar mkt, det kan ta 1 ½ timme till 3 timmar.
Jag tar 300 kr för en shih-tzu.
Jag kan ha fel men jag har för mig att det brukar vara billigare att trimma klippraser än ryckraser.
Ni är då alla bortskämda med billiga priser. I Uppsala ligger minimipriset runt 600 kr nu nästa oavsett ras. Det tar nästan alltid minst 1,5 tim att klippa & bada eller trimma en hund.
Ska man kunna leva på sitt jobb bör man ligga på ca 400 kr i timmen för att kunna få några pengar kvar efter all skatt o moms.
Har man tur att ha en uppfödare som gör det "vid sidan av" så är det bara att gratulera.
Nu kanske det finns Uppsalabor som har ett billigare pris o det kan bero på en massa saker, hunden kanske inte tar så lång tid, de kanske är en gammal kund som ligger kvar i den gamla prissättningen o hundfrisören inte har haft mage att höja som den borde osv osv...
Hej hej!
Vi tar 400 kr timmen, sen beror det på villket skick hunden är i när den kommer till oss, och om den är säll att jobba med.