• Leos och Vincents mamma

Fryser jättemycket, är det normalt när man är gravid?

Jag är gravid i vecka 10 o jag fryser såååå mycket hela tiden! Visserligen så är jag frusen av mig annars oxå, men detta tar priset, får nästan gå med jacka på mig hemma. Jag fryser hela tiden o det började jag med för några veckor sen.
    Tänkte om det har med gravidíteten att göra eller om det är nåt fel på mig.
    Någon som vet?

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF mars-08
  • Svar på tråden Fryser jättemycket, är det normalt när man är gravid?
  • Fruochmamma

Första graviditeten frös jag som en ispinne HELA tiden .. andra var jag varm hela tiden :D

• Hemliga 72an

I början av denna graviditeten förs jag som en tok. Nu är jag som en kamin och det är bra nu när det snart är vinter. Hoppas det vänder för dig också!

• maja 81

jag frös också jättemycket, annars är jag alltid jättevarm å kan gå med kjol långt in på hösten. nu i v.21 är det lite bättre men är fortfarande mer kall än varm.

• HaJoMi

Ja herregud, i början var man ju som en maraccas (stavas) Vet att jag vid båda graviditeterna suttit i full mundering under tjocka täcken och bara skakat

• Plottis

Tredje graviditeten frös jag också jättemycket. Jag hade vanliga kläder, ulltofflor, fleecejacka, väst och när jag satt i soffan hade jag ett täcke på mig också. Men första grav svettades jag så jag fick stora svettringar på kläderna, så då föredrar jag att frysa

Triss i tjejer juli-02, feb-04 och juli-06
  • Leos och Vincents mamma

Tack för era svar Då är det ganska normalt med andra ord då
    Jag kan inte komma ihåg att jag frös så mycket när jag var gravid med sonen, men allt är jätte annorlunda denna gången.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF mars-08
  • Apan Papan

Jag har tokfrysit under båda mina graviditeter! Fast nu i v37 fryser jag inte (fast jag svettas inte heller ).

• Baammbbii

här är en till som fryser som en tok fast jag vanligtvis är jäkligt varmblodad....

Under mina 2 andra graviditeter har jag varit övervarm... så det är skaplig skillnad den här gången!

• Cocco

Jag frös jättemycket i början för att sedan vända till att bli ganska varm nångång runt v20

• asa7702

Jag känner igen mig av det du skrev,för jag är frusen jätte ofta. Det räcker att jag sätter mig såhär vid datorn,så fryser jag super. Ha de super bra. Kram på er

• xxmeyaxx

I början av min graviditet gjorde jag ingenting annat än att frysa.
    Det var så jävla kallt. JÄMT! Oavsett om jag hade på mig 438 kg kläder, drack varm te och låg inbäddad i ett täcke. Jag frös hela tiden.

Nu är jag i v.34. Och numera är jag så varm..

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • mapo51

Jag frös också jättemycket i början, mycket mer än vanligt.
    Eftersom man är så trött så fryser man lättare, det blev i alla fall bättre för mig när tröttheten gick över.

• vema

Jag fyser också, trots att jag i vanliga fall är väldigt varm. På kvällarna brukar jag bädda ner mig i soffan med täcke redan klockan 20. Sen somnar jag vid 21 men det är ett helt annat problem. Under förra graviditeten hade jag inte detta problem. Jag är dock 5 kg lättare nu än då, så jag trodde först att det hade med det att göra.

Svar på tråden Fryser jättemycket, är det normalt när man är gravid?