Lackmuspapper ????????????
Fick tips att det är så man kollar upp om man läcker fostervatten? Men påm Apoteket säger dom att det papper anvnds till att mäta ph värdet? Om ämnet är surt?
Fick tips att det är så man kollar upp om man läcker fostervatten? Men påm Apoteket säger dom att det papper anvnds till att mäta ph värdet? Om ämnet är surt?
Ja de används för att mäta ph-värdet.
Men det kanske ger nåt slags utslag även av fostervatten?
Pappret är väl lila och ändras till rosa om det är surt om jag inte minns fel....
Ja asså? Menningen var att folk som visste hur de gick til ska svara mig. Inte frga mi omm det, eftersom jag har ingen anning. Men enligt hon på apoteket så testar det ph värde. mer sa hon inte. De står inte något om Fostervatten?
Ok, förlåt att jag svarade på att det stämde vad hon sa om ph-värdet...
Men jag tänkte att det kanske ger samma utslag av fostervatten....
fostervatten har ett annar pH än vanliga flytningar. Ett lackmus papper visar på ett ungefär vilket pH ett ämne har.
Däremot så verkar det svårt att få reda på vilket pH ett fostervatten har jämfört med en flytning.
Men jag förstår inte riktigt vad det är man ska kolla efter då på ett lackmuspapper?
På de jag hade skulle färgen ändras och som sagt tror att det var från lila till rosa
okej. är alla dom Lackmuspapprena likadana? om det inte är fosteratten så ska de bli rosa? Och är det fostervatten ska det bli en annan färg?
vem fick du tipset av från början?
en här på Fl.
På kemin i skolan (högstadiet) fick vi testa lackmuspapper. Man testade olika vätskor, sura gav rött utslag och basiska gav blått. Jag antar att urin är surt och då ger rött utslag. Fostervattnet vet jag inget om vilket pH det har. Det lättaste är nog att kolla på BB om du läcker fostervatten. Jag vet då inte var man får tag i lackmuspapper.