• ung5barnsmamma

    *MIN GUBBE SKA LÄMNA SPERMA PROV PÅ ONSDAG.

    MIN GUBBE SKA LÄMNA SPERMA PROV PÅ ONSDAG.. KUNDE INTE FRÅGA LÄKAREN PER TELE EFTERSOM MIN MAMMA SATT BREVE..(läkaren ringde på mobilen när vi satt i bilen)

    han fick två rör..

    Nu min fråga.. Ska en satts i både rören eller vid två olika gånger.. ??

    snälla hjälp.
    Kan ni förklara, hur fort måste vi lämna de till sjukan..??

  • Svar på tråden *MIN GUBBE SKA LÄMNA SPERMA PROV PÅ ONSDAG.
  • Tulipanen

    hej

    Min man fick lämna två prov vid olika tillfällen två veckor emellan skulle det gå sa läkaren. så ett rör i taget kan jag tänka mig, men det är kanske olika var man bor o vilken läkare. Det skulle hållas mot kroppen och lämnas inom 30 - 60 min. Ring annars och hör, det är det bästa.

    /P

  • ung5barnsmamma

    läkaren gick på semester idag ock kommer tillbaka på onsdag..

    Finns bara en gyn läkare på den privat klenik vi går på..

    Undra då varför vi fick två rör??

  • Victor

    Hej!
    När min sambo lämnade sitt spermaprov fick han också två rör och instruktionen att försöka träffa det ena röret med det som kommer allra först så att säga. I det andra röret skulle han pricka in resten. Inte en helt enkel uppgift tyckte han , dessutom är ju rören rätt så smala, hihi...

    Lycka till! /Victor

  • Alice i underlandet

    Hej!
    Min sambo fick göra likadant som Victors.
    Men det verkar ju vara lite olika om man hör vad Tulipanen skriver.
    Vad konstigt att läkaren inte talade om hur din karl skulle göra?!?
    Angående tiden till sjukan, så sa de att man skulle ha det mot kroppen, tex i armhålan för att hålla kroppstemperatur, och inom 60 minuter skulle man lämna det.
    Hoppas det löser sig för er / Kram Alice

  • Sweethoney

    min fick inte rör, vi fick burk...mycket lättare att samla upp allt i

  • cattis

    4barn, borde inte någon sköterska veta även om läkaren är på semester?

  • Angla

    Ibland så ska provet deles upp i två olika fraktioner dvs det första i ena röret och resten i nästa rör. För att kunna kolla olika skaer sedan

  • ung5barnsmamma

    Tack snälla ni för hjälpen..

    Han pratade något om att satsen ska i två rör så vi gör som viktor och alich i underlander förklara.

    Tack en en gång..

  • lilldu

    Åh shit, ska det lämnas inom 60 min? Min sambo fick också med sig ett rör hem. Vi skulle lämna det vid nästa besök och vi har ca 16 mil till gynkliniken. Hmm, vi får nog fylla röret på nån parkeringsplats nån stans i närheten.

  • Sweethoney

    det finns rum som han kan gå in i och fylla rören.

    Jag följer alltid med min sambo in.....

Svar på tråden *MIN GUBBE SKA LÄMNA SPERMA PROV PÅ ONSDAG.