• Anonym

Tvillingar? Kan detta vara symtom?

Lite långsökt kanske..men som gravid spekulerar man ju i allt innnan man vet nåt..

Illamående för feta saker (hamburgare, dressing etc.) strax efter ÄL.
    Använde rosenrot för att få starkare ÄL.
    Tvåäggstvillingar i släktet från mammas sida, (mofar, mostrar).
    Kraftig växtvärk i v 4 med stick och hugg.
    Trött och irriterad.
    Mycket dålig i magen, förstoppad och lös omvartannat.
    Drar i ligamenten om jag nyser eller hostar, redan (v. 6)
    Plussade på BIM - 4.

När jag senast var gravid för två år sen och fick en tjej tog det länge innan jag fick illamående osv. I vecka 11 nångång. Tycker jag har såna kraftiga grav.symtom. Trodde inte ens att det skulle ta sig..

Undrar bara om nån tvillingförälder här känner igen sig i symtomen??

UL görs först i v 17-19 här.. Det är ju jättelääänge

• Svar på tråden Tvillingar? Kan detta vara symtom?
  • Anonym

Man har samma symtom oavsett om det är 1 eller flera

• zz mamma

Det kan ju faktiskt va så att du väntar en kille oxå.
    Mina lilla kille & mina lilla tös va 2 helt olika graviditeter.
    Lycka till!

• Anonym

Jah fick illamående jättetidigt innan en nidblödning ens... plussade på bim-6... har inga tvillingar i släkten. ska på vul om 2 veckor då jag är i v 10. ring din BM och fråga om du kan få göra vul just pga att ni har tvillingar í släkten.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-08-31 14:34:50 följande:
    Man har samma symtom oavsett om det är 1 eller flera
    Joo..jag vet..

Kanske man kan få sig tilltjatat et vul. Jobbigt med ovissheten!

Känner också att om det är så att det är tvillingar så skulle jag vilja gå ner i tid på jobbet. Har skitstressigt på jobbet med tunga lyft.. Vill ju vara rädd om mina bebisar ifall det är tvillingar!!!

Jättefrusen är jag också!
  • lia76

De som väntar tvillingar brukar ha högre hormonhalt i urinen...
    Så då brukar det visa starkare plus på graviditetstestet än när man väntar bara en

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Aros

Låter exakt som min graviditet, bortsett från att tvillingarna i min släkt är på min pappas sida. Men ut kom EN bebis. Tror verkligen inte att man kan räkna ut om man väntar tvillingar baserat på gravsymtom.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Anonym (1e)

Mina mostrar är tvillingar så när jag blev jättedålig så blev jag lite orolig över att det skulle vara två (vissa ser det positivt andra inte). Fick illamående innan jag fick plus, har spytt konstant och magen kom jättesnabbt. Hade extrem växtvärk som jag jämförde med min förra förlossning. Alling har och är ganska hemskt. Men har kollat upp och det är bara 1 liten rackare där inne.

Den måste vara fullproppad med hormoner känns det som

• Anonym

Jämför också med min förra graviditet. Då fick jag illamåendet i v 11 som höll i sig resten av grav. Blev så dålig att jag vart inlagd några dygn och fick dropp.

Kanske kroppen minns graviditeten och symtomen blir starkare 2 a gången?? Typ..?

• Anonym (1e)

Ja du jag vet inte. Men tror inte man ska jämföra graviditeterna heller egentligen. Precis som att man inte ska jämföra sina två barn i utveckling osv. Allting är heelt annorlunda för mig denna gången än förra. Förra märktes inte av. Inte mage elelr någontring. Nu är det extremt. Så pass så jag hade kunnat tro att det var 4 tonårstjejer fulla med hormoner i mig

• Teskedsmamman

Jämför inte graviditeterna....

Mina tre har varit olika allihop fast jag har 3 killar... Dina symtom beskriver min senaste graviditet med enling... och jag är själv tvåäggstvilling.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Alfred 0707
  • Anonym

Nån tvillingmamma inloggad ikväll??

• Majjssan

Graviditetssymtomen är dem samma i början oavsett om det är 1 eller flera i magen.. Så va det för mig iaf..

• Anonym

Jag har väntat barn ganska många gånger och har ganska (nästan lika) många barn oxå. Den ena graviditeten har inte varit den andra lik. Symptom på tvillinggraviditet är väl eg att man ser två embryon på vul?? Vad man blir illamående av, eller hur tidigt man blir illamående osv, osv...har inget med saken att göra iaf. För isf hade jag väntat trillingar den ena gången. Och inte varit med barn alls en annan? Då mådde jag som vanligt, inte illa en enda dag mm...

• Gisse the one

Möjligheten att få tvåäggstvillingar går i arv. Om din mamma eller syster fått tvåäggstvillingar ökar chansen att du också får det. När det gäller kvinnor som själva är enäggstvillingar är ärftligheten inte säker.

• Anonym
    lia76 skrev 2007-08-31 14:45:05 följande:
    De som väntar tvillingar brukar ha högre hormonhalt i urinen...Så då brukar det visa starkare plus på graviditetstestet än när man väntar bara en
    Så ifall min sticka visade plus direkt den kom i kontakt med urinen, är det då högre chans(risk?) för tvillingar?
  • Anonym (Twins)

Beror ju oxå på när du gjorde testet.. Vissa har väldigt högt HCG från början utan att det behöver vara flerbörd.. Sen om du har gjort testet några dagar efter BIM så är HCG halten högre...

Svar på tråden Tvillingar? Kan detta vara symtom?