Byta efternamn??
Jag skilde mig för ca 1 år sedan efter 1½ år som separerade.
När vi gifte oss tog han mitt efternamn vilket han har behållit. Jag vill att han ska byta. Vill inte heta som han och det var ju faktiskt "mitt" efternamn.
Han gör mitt liv till ett helvete. Han skiter i sina barn, struntar i att betala underhållet. Bara bråkar. Inte blev det bättre nu när jag blivit gravid med mina nya sambo. Nu vill exet att min nya ska ta hand om våra barn så han slipper (han har dem var tredje till varje helg. Varierar lite beroende på när han har "lust" att ha dem). Idag kom han och skulle hämta barnen och satte igång ett stort bråk om att han har dem för mycket och att han minsann inte tyckte det var fel att bara sitta i lägenheten hela helgen med dem utan att hitta på nåt (vilket barnen klagat på). Han klagar på kostnaderna att hämta dem trots att min sambo ställt upp massor och skjutsat dit barnen då han inte velat hämta/lämna (jag har ingen bil).
Jag mår illa av att på alla papper stå med samma efternamn som honom. Jag vill byta om han inte gör det. Finns det någon annan som gjort det? Känns inte hundra att ta min sambos men kanske min pappas?
Någon som har några tröstande ord? Jag vill gå vidare men han är ständigt där som en giganstisk sten i min sko.