• Silverkatten06

Räcker en vinteroverall till 1,5-åring?

Har precis köpt en vinteroverall till min son som kommer att vara ca 1,5 år i vinter och då börja på dagis. Nu slog det mig att en overall kanske inte räcker? Tänkte på att den blir blöt och smutsig och måste tvättas och så...

Hur gör ni andra? Klarar ni er med en overall eller har ni två?

• Svar på tråden Räcker en vinteroverall till 1,5-åring?
  • misshallonsaft

vi kommer ha två overaller å två regnställ.. inte för att de blir smutsigt kanske utan för att de ska finnas ett set på dagis å ett hemma.. samma med stövlar.. inte kul å glömma stövlar eller så på dagis en fre å sen gå hela helgen utan..

Filip Viggo,Charmar alla!
  • Silverkatten06

Där har du en poäng, förstås...

• mamsen4små

Här kör vi med dubbelt upp av allt till de små. 3 och 5 år.. tråkigt att inte ha något i reserv när något blir blött eller lortigt...

• Jenny26

Jag hade nog kört på 2 stycken

Vår underbara lilla flicka Ebba
  • Batseba

Vilken storlek har du köpt overallen i och vilken storlek har ditt barn nu??
    Lite nyfiken eftersom jag själv har en son som var 1 i juli. Jätte svårt å veta vilken storlek han behöver i vinter.

• SaidaIda

Jag har köpt två overaller på försäsongsrean. Det känns bäst att ha en i reserv ifall hon drattar omklull i en vattenpöl. Hade tur och kom över Reima Tech för 750 pix =).

• Rulltrappa

här har vi dubbla uppsättningar av allt, jackor, överdragsbyxor, regnställ, overaller, stövlar osv... och en jäkla massa vantar.

• frökenanna

Vi har bara ett set av allt. Regnkläder och stövlar bär vi fram och tillbaka varje dag i en ryggsäck. På förskolan har de också torkskåp som gör att overallen torkar över lunchen tills de ev. ska gå ut igen.

TIPS!
    Jag har gjort så att jag kollat tillväxtkurvan i BVC-boken för att se vilken storlek Folke ska ha på kläder i vinter /och förut också). Han följer sina kurvor ganska bra och köper mna rymliga modeller så funkar det.

• Rulltrappa
    Batseba skrev 2007-08-31 16:52:00 följande:
    Vilken storlek har du köpt overallen i och vilken storlek har ditt barn nu??Lite nyfiken eftersom jag själv har en son som var 1 i juli. Jätte svårt å veta vilken storlek han behöver i vinter.
    lägger mig i lite... min son blev ett föra 2 veckor sen och hans overaller är i strl 92.
  • mammatillpojkar

vi klarade oss utmärkt med en overall förra vintern till nicolas. kommer bara köpa en i år medd till honom!

• luzorsus

vi har två set, en overall och ett par täckbyxor och en täckjacka åt vår dotter, och har haft det sen hon började på dagis....

• Silverkatten06

Batseba skrev 2007-08-31 16:52:00 följande:

Vilken storlek har du köpt overallen i och vilken storlek har ditt barn nu??Lite nyfiken eftersom jag själv har en son som var 1 i juli. Jätte svårt å veta vilken storlek han behöver i vinter.
    Nu har han stl 80 och jag köpte overall i stl 86. Provade den på honom i affären och den är stor, men inte så stor att han inte kan röra sig i den så jag hoppas att den räcker hela vintern. Tror att stl 92 blir alldeles fööör stort, inte så kul för honom om han snubblar på sina kläder hela tiden...

Det blir nog till att köpa dubbla uppsättningar, verkar smidigast. Ni som har dubbelt, har ni köpt likadana overaller eller olika märken?
  • Silverkatten06

Föresten, när vi ändå pratar vinterkläder. Nån som kan tipsa om några bra vantar? Min son sliter av sig vantarna på noll sekunder. Vet inte hur vi ska lösa det dilemmat i vinter riktigt...

• snillis

Annars kan man ha en overall och sedan har man regnstället med ett fleeceställ under som reserv.
    Då blir det inte SÅ mycket att köpa

• Silverkatten06

Har ett regnställ som är fodrat med fleece, det är superbra, men det lär väl vara för kallt i vinter?

Svar på tråden Räcker en vinteroverall till 1,5-åring?