• Bluescreen

Jag får hicka av popcorn!

Ska jag ringa till sjukvårdsupplysningen? Eller 112?

Först åt jag några handfullar med popcorn och då fick jag jättemycket hicka. Sen försvann det. Nu försökte jag igen och jag hickar jättemycket!

Kan man dö av hicka?

• Svar på tråden Jag får hicka av popcorn!
  • TvåM

Äter du popcorn? Du är väl inte gravid? Oansvariga människa!

• Bluescreen

Åh Fy! Det är nog bäst jag ringer 112 då... men ska jag låsa in sonen i städskrubben medan jag är borta? Jag kan ju skicka någon att mata honom då och då... jag kan ju bli liggande på sjukhuset länge!
    Mornie Alantie skrev 2007-08-31 17:54:07 följande:

De klart att man kan dö av hicka! Alla som hickar kommer dö
  • Bluescreen

Nej inte vad jag vet... Men kan man bli gravid av popcorn?

Kalmarmamman skrev 2007-08-31 17:54:48 följande:
    Äter du popcorn? Du är väl inte gravid? Oansvariga människa!
  • Mornie Alantie
    Bluescreen skrev 2007-08-31 17:55:20 följande:
    Åh Fy! Det är nog bäst jag ringer 112 då... men ska jag låsa in sonen i städskrubben medan jag är borta? Jag kan ju skicka någon att mata honom då och då... jag kan ju bli liggande på sjukhuset länge!
    Akta bara så han inte får i sig nått och får hicka...
  • TvåM
    Bluescreen skrev 2007-08-31 17:55:52 följande:
    Ja om du har mysbrallorna på dig när du äter dom!
  • Mornie Alantie
    Bluescreen skrev 2007-08-31 17:55:52 följande:
    Var det din kille som poppade dem? Isf måste du nog ta ett test.
  • Bluescreen

Ja klart jag har mysbrallorna på... kan det finnas mysrester i dem? Men jag har inte råd med något graviditetstest! Men jag känner mig faktiskt lite illamående nu. Jag har inte fått min mens heller... i och för sig ska den inte komma förrän om ett par veckor, men det kan vara ett tecken väl?

Nej, killen är inte hemma... är det säkert då?

• Mornie Alantie
    Bluescreen skrev 2007-08-31 17:59:35 följande:
    Ja klart jag har mysbrallorna på... kan det finnas mysrester i dem? Men jag har inte råd med något graviditetstest! Men jag känner mig faktiskt lite illamående nu. Jag har inte fått min mens heller... i och för sig ska den inte komma förrän om ett par veckor, men det kan vara ett tecken väl? Nej, killen är inte hemma... är det säkert då?
    Inte om du hade bysbyxorna på dig.
  • Bluescreen

Faaan! Nu blir jag nervös. Jag tror jag måste kräkas. Men...

Ni skrämde bort min hicka! Ska jag ändå ringa doktorn? Finns det förebyggande mot hicka? Tänk om jag börjar hicka igen och hickar ut bebis?

• Mornie Alantie
    Bluescreen skrev 2007-08-31 18:01:51 följande:
    Faaan! Nu blir jag nervös. Jag tror jag måste kräkas. Men...Ni skrämde bort min hicka! Ska jag ändå ringa doktorn? Finns det förebyggande mot hicka? Tänk om jag börjar hicka igen och hickar ut bebis?
    Hickan kanske kan vara ett symptom? Brukar du hicka annars?
  • Bluescreen

Nej... ALDRIG!! Shit! Nu måste jag skaffa större lägenhet, och massor av mysbyxor, kanske får åka till Ge-Kås, eller Netto kanske har? Och beställa ny barnvagn! Jag tror jag vill ha en bugaboo.

• Mornie Alantie
    Bluescreen skrev 2007-08-31 18:04:33 följande:
    Nej... ALDRIG!! Shit! Nu måste jag skaffa större lägenhet, och massor av mysbyxor, kanske får åka till Ge-Kås, eller Netto kanske har? Och beställa ny barnvagn! Jag tror jag vill ha en bugaboo.
    Åh, vad spännande, du måste berätta hur det går! Bugaboo är ju så fina *avis*

Har du tänkt på var ungen ska gå i skola ännu?
  • Bluescreen

Nej jag vet inte riktigt. Ringer runt till fastighetsbolagen nu, bebis måste ju ha någonstans att bo när h*n ska flytta hemifrån...

TIHI!

Svar på tråden Jag får hicka av popcorn!