• Sarsen75

Hur mycket ljud gör era bebisar när dom sover?

Jag har en 4 veckors bebis som är väldigt högljud när hon ligger och sover (inte alltid men ofta).
    Hon frustar, knorrar och flåsar, detta har mer eller mindre pågått sedan födseln. Nu när det börjat bli högre undrar jag är detta normalt? Gör era barn så också? Barnmorskan menar att det är gasig mage som stör sömnen.

• Svar på tråden Hur mycket ljud gör era bebisar när dom sover?
  • Tummen78

Precis sådär gör min lilla oxå! Har aldrig tänkt att det skulle vara något onormalt...

• Presario

min grabb ligger och låter mest hela tiden när han sover. ibland kan han tillome börja skratta eller gråta i sömnen....
    men mest så är det knorrande o suckar och pustande som låter från sängen!

• MiAmor

Min tjej snarkar det är så himla gulligt, har t o m filmat det

• snusmumriken2

Åh, så gjorde min son också när han var liten
    Rätt störande när man inte kunde sova pga att han lät som ett mindre tröskverk
    Är inget onormalt alls.

• maria 25

Min lilla tjej gör precis samma sak och det börjar ungefär vid samma tid varje natt. Här beror det definitivt på gasig mage, hon förökerverkligen trycka på i sömnen och ibland kommer det en liten prutt...oftast vaknar hon till slut och gråter och då får vi försöka hjälpa henne lite på traven...stackare..

• maria 25

snusmimriken2: gick det över efter ett tag för sonen? börjar bli ganska jobbigt då man inte själv kan sova på nätterna. Jag försöker inbilla mig att det rättar till sig när tarmarna kommer igång ordentligt, min tjej är trots allt bara sex veckor

• bebis2007

Min son skrattar i sömnen.(det kommer ett skrattliknande ljud samtidigt som han ler) Han har gjort det sen han var nyfödd.

• Kristin24

massor med ljud, gnyr, ler, snarkar, fiser, knorrar och sträcker på sig.  Noel är nu 10 veckor.

Go och glad Kexchoklad
  • Susanneh

Då vet du ju att hon lever, själv kollar jag en miljon ggr i fall min bebis fortfarande andas varje natt...

• snusmumriken2

maria 25 skrev 2007-08-31 21:50:25 följande:

snusmimriken2: gick det över efter ett tag för sonen? börjar bli ganska jobbigt då man inte själv kan sova på nätterna. Jag försöker inbilla mig att det rättar till sig när tarmarna kommer igång ordentligt, min tjej är trots allt bara sex veckor
    Ja, det är jättejobbigt!
    Funderar på hur det var... hm, tror att det blev lite bättre, men han låter ju lite fortfarande, snusar, bökar o drömmer Nu sover han i eget rum så nu funkar det ju bra, men ett tag fick jag faktiskt ta till öronproppar
    Ett tips faktiskt. Man hör inte de där små ljuden, men vaknar på en gång om bebisen skulle vara hungrig eller nåt.
  • Hannah76

Min lilla tjej lät som en gris upp till att hon var ett par månader..*L* Nu drömmer hon mycket och låter för det (hon är 9 månader).

• FruSvensson

Min äldsta väsnades hela nätterna så han fick eget rum från början. Det GICK inte att sova i samma rum. Min yngsta lät inte ett knyst.

• Frankie

Jupp, känner igen de ljuden. Vår Ville drev oss till vansinne och efter 4-5 veckor blev det eget rum...man hör honom om han tar ton och skriker men de där knorrande och frustande ljuden hör man knappt. Jag kan dock säga att han lät betydligt mer när han var nyfödd och upp till ca 2 månader...på senare tid har han knappt låtit alls.....förutom de där hemska andnödsljuden...squeeeek...typ. Men jag har lärt mig att han andas vidare ändå så jag får lägga ner att springa och kolla hela tiden.. ; )

• Beckiz86

vår son skrattar, skriker, snarkar, pratar och fäktar med armarna när han sover :)

• Sarsen75

Tack då vet jag att det är normalt :)
    Hon gör ju delfin ljud också, typ Eheheheheheh....

Jag får väl stå ut på nätterna, lägga henne i ett annat rum klarar jag inte.

• Miss geisha

Hihihiih så har vi det med!
    Ibland så är det inte nattmålen som ger en ringar under ögonen

• Noali

Min Hedda (aka lilla grisen, pga alla ljud )låter också massor när hon sover. Stånkar, stönar, snarkar och sprattlar, men verkar ändå sova jättegott. Eftersom jag är en mamma av det nojjigaste slaget är det väldigt bra att hon låter mycket så att jag hör att hon lever.

I natt hade hon dessutom på något sätt lyckats pilla av sig sina pyjamasbyxor och strumpor. Hon såg så nöjd ut och låg och pillade på sina tår när jag tittade ner i spjälsängen. Inte dåligt av en 4 månader gammal bebbe.

Svar på tråden Hur mycket ljud gör era bebisar när dom sover?