• hejlis

Pop skaljacka. Vilken fleece?

Hej! Har en pop-skaljacka till dottern. Tror att det är den iaf...Köpte den "separat" men det finns blixtlås att knäppa fast en fleecjacka med på innsidan. Så, är det windstoppern eller en "vanlig" fleece man ska ha? Eller fungerar det med båda?

• Svar på tråden Pop skaljacka. Vilken fleece?
  • jossposs

jag vet inte om den vanliga fleecen fungerar, men vi har windstoppern i af, tror det är den som är tänkt till det. Lycka till

• Alexa

Tänk på att alla årsmodeller inte passar ihop... bara så du vet!!

• hejlis

Aha! Nej, det visste jag inte! Har en skjacka från i våras. Ska höra i butiken då för säkerhetskull. Tänkte försöka få tag i beg. på tradera eller nå´t nämligen.

• ellan06

Köpte både jacka och fleece på Tradera för bra peng. Tyckte jag var smart men det passade inte ihop alls. Jackan var från -06 och fleecen från -05. tror de ändrar varje år för att sälja mer. Fult tycker jag. Kolla så det är samma år om du köper begagnat.

• Göteborgstjej

Jag köpte en ny skaljacka idag. Expediten berättade att de from nu slutat med isättbara fleecar, eftersom olika årmodelller ej går ihop, de hade fått mycket klagomål på det och mycket klagomål från förskolepersonal som tycket det var bökigt att ta bort fleecen (varför de nu skulle behöva det?)
    Så se till att du får tag i rätt fleece!

• Cecci78

de sa till mig i affären att det inte kunde passa ihop, köpte ny jacka nu i höst, fleecen är köpt förra året men det passade ihop

• LevaLivetNu

Jag köpte flecce separat hösten 06 och en skaljacka/vårjacka våren 07, de passade!!!!

• Tygtiiger

Hejlis: går alldeles utmärkt att ha fleece under UTAN att knäppa ihop jackorna med varandra. Vi har tom haft jacka och fleece i olika storlek och det har gått jättebra. De hänger ihop förvånansvärt bra även utan dragkedjorna, man kan ju sätta fast de i ärmavsluten iallafall. (har för mig att det finns en knapp där)

Fördelen med en vindstopperfleece är ju att den är en utmärkt jacka ljumma dagar!

Svar på tråden Pop skaljacka. Vilken fleece?