• Lanson

Är det farligt att buffa för mycket på magen?

Jag vet exakt hur jag ska göra för att bebisen ska vakna, och bara för att det är så spännande att känna sparkarna nu när jag precis börjat känna dom som brukar jag trycka och grejja rätt mycket med magen för att få liv på livet i magen. Är det någon fara om jag gör så? Kan det skada?  Är i vecka 21 om ett par dagar...

19 Januari 2008
  • Svar på tråden Är det farligt att buffa för mycket på magen?
  • Tigertofflan

Nej, ingen skada, mer än kanske en arg bebis som inte får sova i lugn och ro   

Leo 02 ~ Tim 04 ~ Sam 05
  • Lanson
    Tigertofflan skrev 2007-08-31 19:44:12 följande:
    Nej, ingen skada, mer än kanske en arg bebis som inte får sova i lugn och ro   
    Jo sambon är på mig hela tiden: "Nu väcker du jag bebisen IGEN! Låt han/hon sova någon gång" haha
    19 Januari 2008
  • These

Sådär gör jag oxå! Min sambo blir oxå arg på mej och säger att jag ska låta den vara! "låt den sova om den är trött"
    Men det är ju hur mysigt som helst att känna sparkarna!

• Tonx

Inte farligt, men taskigt!
    Tänk om din sambo skulle ge dig en knuff i ryggen varje gång du sov bara för att han tycker du är så härlig när du sprattlar och sparkas!

• Mörköbarn

Så gjorde jag med. Ibland sa folk till mig att dom trodde att jag skadade barnet när jag tryckte till.
    Jag nöp till i hennes fot, som jag kände jättetydligt på slutet hela tiden.

Äh, dom får väl passa på att sova när man själv sover

• Lanson

Låter ju iallfall inte som om det skulle vara någon fara förrutom att barnet får sömnbrist

19 Januari 2008
Svar på tråden Är det farligt att buffa för mycket på magen?