• Anonym

Finns det nåt bra tips mot förstoppning??

Undra om någon har tips om vad man kan göra mot förstoppning??Har provat äta mörkt bröd ,promenera dricka vatten men inget blir bra....

• Svar på tråden Finns det nåt bra tips mot förstoppning??
  • Anonym

Prova dulcolax finns på apoteket, sätter garanterat igång magen.

• ung mamma

prova katrinplommonpurre (barnmat) är gott och får iallafall fart på min mage

• mamma33

Lactulos finns att köpa på apoteket, bara till att göra som det ståt på flaskan....
    mycket effektivt.
    Hälsningar Helén

• Anonym

Microlax funkar Dulcolax är recept belagt. Vad jag vet så är det så

• Anonym

hela linfrön har funkat för mig att få i gång tarmen

• Anonym

Tror det viktigaste är att röra på sig regelbundet. Ta en rask prommis på ca 40 min varje dag, drick vatten och ät mycket frukt och grönt. Magen är verkligen konstig när man är gravid, sååå jobbigt, den gör sig påminad jämt...suck...

• Anonym

För mig fungerar det att äta äpplen innan jag går och lägger mig, sedan dricker jag något så fort jag gått upp på morgonen, det brukar hjälpa för mig.

• Anderssonskan

2st kiwi om dagen gör mig normal i magen!

• MaC

Äter havrgrynsgröt (fiberberikade havregryn) med russin i varje morgon + ett stort glas vatten. Har inte haft bekymmer med förstoppning en enda gång under förlossningen trots att min mage brukat strula förr.

• lillanp

Jag slutade dricka kaffe o förstoppningen kom som ett brev på posten. Nu dricker jag en kopp om dagen och det har fått fart på magen!
    Päron kräm funkar oxå bra.

Lycka till!

Svar på tråden Finns det nåt bra tips mot förstoppning??