Kan laktosintolerans ge utslag i form av prickar?
Berätta gärna hur ni själv började misstänka att ert barn var laktosintolerant. Min son är 1 år och 9 månader och jag tror att han är det. Har testat och väntar på svar.
Berätta gärna hur ni själv började misstänka att ert barn var laktosintolerant. Min son är 1 år och 9 månader och jag tror att han är det. Har testat och väntar på svar.
Ja, i min dotters fallvar/är det så. Hon blev laktosintolerant efter en magsjuka för ett och ett halvt år sedan och det har inte gått bort så hon får nog leva med det.
Iallafall så var hon dålig i magen efter magsjukan och det gick inte över. Och så blev hon prickig i ansiktet. Trots att jag smörjde blev det inte bättre.
Vi fick till slut ta ett blodprov för att se om det var laktosintolerans men det visade inget. Och det är jättevanligt att proverna inte visar någonting.
Vi fick rådet att använda oss av laktosfria produkter ett tag och nästan direkt märkte vi skillnad. Hon blev av med diareen och magknipen. Det tog ca 1 månad innan hon var normal i magen och prickarna fick hon ha kvar ganska länge.
Nu är de nästan borta men blir fler ifall hon får i sig något med laktos. Låglaktos-produkter tål hennes mage men jag undrar om det är för att hon får sådant som inte prickarna vill försvinna helt?
Min son hade inga utslag, inte jag heller... vi upptäckte att vi var laktosintoleranta både han och jag för 1 år sedan.
Här visade inte provet nåt heller, vi var också tvugna att ta bort all laktos ur maten under 1 månad för att kolla upp hur han blev. Efter 2 veckor fick jag ett nytt barn....