• Anonym (själv)

hjälp!!stilnoct beroende

hej!har ett stort problem...det e så att jag tar varje kväll 20mg eller 30mg kanske tillomed stilnoct , det vanligaste man ska ta är 10mg...men jag kan inte sluta...kommer jag dö???snälla nån som vet nånting av stilnoct...svara !

• Svar på tråden hjälp!!stilnoct beroende
  • Anonym

är det en sömntablett? jag var beroende av imovane förut men jag lyckades sluta när jag vart gravid .. men det var riktigt tufft .. det var jobbigare än att sluta röka men nu är jag jätteglad att jag lyckades

• reboot

Hhmm varför skulle du dö nu igen ?.
    dubbla dosen på stilnoct är ju inte direkt bra men långt ifrån dödligt.
    Allt som kommer hända är att du får några sömnlösa nätter när du väl bestämmer dig för att lägga ner dem.

• Anonym (själv)

jag vet inte ...men varje gång jag tar dom...så ångrar jag mig...och tror att jag kommer dö ...hoppas att det bara kommer vara dåligA Nätter jag kommer få när jag slutar..och inget annat!
    jag vet att dom är farliga om man inte sover på dom...liksåm man kan göra dumma saker...men det jag inte vet e om den skadar kroppen...det e det jag vill mest veta...

• reboot

Anonym (själv) skrev 2007-08-31 23:01:57 följande:

jag vet inte ...men varje gång jag tar dom...så ångrar jag mig...och tror att jag kommer dö ...hoppas att det bara kommer vara dåligA Nätter jag kommer få när jag slutar..och inget annat!jag vet att dom är farliga om man inte sover på dom...liksåm man kan göra dumma saker...men det jag inte vet e om den skadar kroppen...det e det jag vill mest veta...
    Standard biverkningar kan du hitta på fass.
    Annars är dem inte ?farliga? om man inte går och lägger sig men ordet ?sömngångare? kan få en helt ny innebörd om man inte ligger i sängen när man tar dem
    annars så sluta ha ångest det om nått är skadligt :) du tar dem för att kunna sova?
    Högre dos betyder endast att du har utvecklat en tolerans mot drogen.
  • Anonym

Jag har aldrig fattat det där med Stilnoct. Jag har också tagit dem under en lång period och det var ett himla tjafs med läkarna eftersom man kunde bli beroende.
    Jag har alltså ätit det länge men när recptet tar slut och jag är utan någon vecka eller mer så märker jag ingen 'abstinens'. Jag kan inte sova men det kunde jag inte i över ett år innan jag fick Stilnoct heller.
    Det klart att det inte är bra att du tar så mycket, prata med din läkare om det, men man dör inte av det som sagt. Däremot ska du fundera över en alternativ lösning på sömnproblemen. Jag prövade allt men inget hjälpte innan jag bad om Stilnoct.
    De senaste dagarna har jag tagit en Atarax tidigt på kvällen och det verkar funka även om jag somnar senare än med Stilnoct.

• Anonym

Fast en sak har jag märkt och det är att om jag inte går och lägger mig så känner jag mig lätt packad och kommer inte ihåg vad jag har gjort dan efter. Så ska man förstås inte göra men ibland kommer jag på att jag måste göra något innan jag går och lägger mig, fast mail och telefonsamtal ska man låta bli . Snacka om ågren innan jag kom på vad jag hade skrivit/sagt.

• Anonym (själv)

vad betyder detta? /tolerans /? sängen ligger brevid mig...varje gång jag tar dom...och jag tar domm för att sova -...men tyvär så hjälper inte 10mg ..och nu i två månader tar jag 20mg eller 30mg..det betyder allså 20mg mera en det vanligaste...jag vet inte liksåm...ska jag vara lungt?och inte tro att jag kommer liksåm dö? :(

• Anonym (själv)

jag har panikångest åxo...är det därför kanske jag ångrar mig och tror jag ska dö? eller?

• Anonym

Anonym (själv) skrev 2007-08-31 23:12:31 följande:

vad betyder detta? /tolerans /? sängen ligger brevid mig...varje gång jag tar dom...och jag tar domm för att sova -...men tyvär så hjälper inte 10mg ..och nu i två månader tar jag 20mg eller 30mg..det betyder allså 20mg mera en det vanligaste...jag vet inte liksåm...ska jag vara lungt?och inte tro att jag kommer liksåm dö? :(
    har du tagit dom nu?
  • reboot

Anonym (själv) skrev 2007-08-31 23:12:31 följande:

Du har själv beskrivit tolerans precis, kroppen är så van vid drogen att en högre dos behövs för att den ska funka.
    Annars så kan du vara stenlugn, du skulle behöva knapra upp halva burken för att det skulle ?kanske? bli farligt *men testa inte vad*
  • Anonym (själv)

nej inte nu ...om jag hade tagit dom nu ...så tror mig jag skulle inte vara här o skriva...hahhahhahhahhahahahhah (skrattaaaarrrr) :) ..!men jag tänker ta dom när jag ska sova...annars om jag inte tar så kommer jag inte sova i 100 år!

• reboot

Anonym (själv) skrev 2007-08-31 23:19:48 följande:

nej inte nu ...om jag hade tagit dom nu ...så tror mig jag skulle inte vara här o skriva...hahhahhahhahhahahahhah (skrattaaaarrrr) :) ..!men jag tänker ta dom när jag ska sova...annars om jag inte tar så kommer jag inte sova i 100 år!
    Joina klubben .. Insomnia *eller vad det nu heter* är PAIN IN THE ASS
  • Verkligen

Du kommer knappast dö av stilnoct. Skulle vara om du börjar skjuta skiten.
    Prova att slänga alla och sen tvinga dej själv att vara utan. För mig tog det ca 14 dagar innan jag kunde sova normalt och det var jobbigt dom nätterna, men satan vad glad jag är över att ha slutat med dom.
    Tala med din läkare oxå, berätta att dom gjort dig beroende..

Vad du än tycker så tycker jag tvärt emot...
  • Ex ungue leonem

Du kommer nog att få abstinens efter det att tabletterna är slut.

Anonym (själv) skrev 2007-08-31 22:52:51 följande:
    hej!har ett stort problem...det e så att jag tar varje kväll 20mg eller 30mg kanske tillomed stilnoct , det vanligaste man ska ta är 10mg...men jag kan inte sluta...kommer jag dö???snälla nån som vet nånting av stilnoct...svara !
  • Anonym

Hej

Jag tar motsvarigheten till stilnoct - imovane. Det är inte farligt. Men jag rekommenderar dig att sluta. Jag har ätit mina i tio år!!!!!!!!!! för länge!!!!!!!! är nu beroende och kan inte sluta. Går inte. Sluta kvickt - Du kommer tacka dig själv. om du fortsätter - Kom ihåg mina ord om fem år då du sitter fast i skiten.

All lycka till. Det ordnar sig.

• reboot
    Anonym skrev 2007-09-12 23:06:20 följande:
    HejJag tar motsvarigheten till stilnoct - imovane. Det är inte farligt. Men jag rekommenderar dig att sluta. Jag har ätit mina i tio år!!!!!!!!!! för länge!!!!!!!! är nu beroende och kan inte sluta. Går inte. Sluta kvickt - Du kommer tacka dig själv. om du fortsätter - Kom ihåg mina ord om fem år då du sitter fast i skiten.All lycka till. Det ordnar sig.
    Eehhmm kan du tolka ditt inlägg lite 
    du har krubbat sömnpiller i tio år *och sovit gott* varför insisterar du att andra inte kan göra detsamma?
    ÄR det så farligt att behöva ett piller eller två innan sömndags för att somna gott?
    Och vad menar du att du inte KAN sluta? Det är ju bara att sluta ta dem?
    Vist kommer du råka ut för just det vad medicinen motverkar men om du nu vill ligga vaken natt efter natt efter natt så är det väll bara att sluta knapra på dina piller?
Svar på tråden hjälp!!stilnoct beroende