• Marcupilami

Skulle du orka cykla en mil?

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii måste motionera, men har så fasligt lång startsträcka att börja. Sen är det mån av tid... ensamstående småbarnsmamma. Men att cykla till plugget istället för att åka buss... det skulle ju funka.

Frågan är bara om jag orkar cykla en mil. Är helt otränad. Blä...

Hyfsat platt hela vägen, utom sista biten. Typiskt va?

dator heter det. datOR...
  • Svar på tråden Skulle du orka cykla en mil?
  • Snubbelfot

En mil cyklar du lätt som plätt även om du är otränad... Är inte så långt på cykel

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Ja 1mil på cykel är inte så långt om det inte är massa uppförsbackar

• Emerald88

Det händer att jag cyklar en mil då och då. Fast inte på vintern då förstås då det är snorhalt ute. Klart du orkar. Man orkar och kan om man bara vill.

• Marcupilami

Hur lång tid tror ni det tar? ... eh... *känner mig lite mer peppad*

• sommartorpet

1 mil på cykel otränad är hur lätt som helst. Själv har jag (lite halvgalen förståss) helt otränad gett mig ut på cykelsemester. Cyklade 80 mil på 8 dagar och överlevde faktiskt. Dag två var värst med träningsvärk både här och där men själva orken var det aldrig några prolem med

• Champagne

Jag fick fnatt och cyklade till jobbet (en nätt sträcka med upp och nerförsbackar 1,5 mil enkel resa).

Så 3 mil på en dag. Det gör jag aldrig mer om Cykelljuset dog på vägen hem, jag bor på landet och vi saknar vägbelysning. Sen har jag en gammal 3-växlad damcykel med dåliga däck. Alla bilister som körde från flygplatsen satte helljuset på mig för att verkligen se mig, vilket innebar att jag var totalt bländad och på väg att köra i diket flera gånger. Det tog 40 min dit och över en timme hem

Nä, jag tar hellre bilen.

• Marcupilami

Då kan jag ta det lugnt till plugget, så jag inte är dösvettig när jag kommer fram... tänk vad mysigt när kläderna klibbar sig fast under föreläsningen ...

Och sen cykla på som bara den, på vägen hem!

• Emerald88

Beror på hur fort du cyklar. Jag cyklar inte sådär superfort men för mig tar det väl en 50 minuter ungefär.

• Marcupilami
    Grand Cru skrev 2007-08-31 23:16:12 följande:
    Jag fick fnatt och cyklade till jobbet (en nätt sträcka med upp och nerförsbackar 1,5 mil enkel resa). Så 3 mil på en dag. Det gör jag aldrig mer om Cykelljuset dog på vägen hem, jag bor på landet och vi saknar vägbelysning. Sen har jag en gammal 3-växlad damcykel med dåliga däck. Alla bilister som körde från flygplatsen satte helljuset på mig för att verkligen se mig, vilket innebar att jag var totalt bländad och på väg att köra i diket flera gånger. Det tog 40 min dit och över en timme hemNä, jag tar hellre bilen.
    Jag tar också gärna bilen... men idag fick jag frispel när jag kände på den gungande ringen runt magen och skumpande rumpan... Och då är det inte såå mycket övervikt, men väl otränat fläsk...
Svar på tråden Skulle du orka cykla en mil?