• Anonym (orolig)

Hård på vänster sida i magen

Någon som kan hjälpa mig med en fundering som jag har?

Jag är hård på vänster sida i magen. Det känns olika mycket beroende när på dagen det är osv. Jag har hört att det inte är bra att vara hård i magen, när man känner utan på magen menar jag då.

Är det någon tarm som jag känner som kanske är olika mycket fylld vid olika tidpunkter, eller kan det vara något annat?

Då jag är glutenallergiker och kan fuska någon gång ibland blir jag orolig att det är cancer. Vi glutenallergiker löper nämligen större risk att få cancer i magen.

Jag har ofta ont i magen. Igår kväll hade jag en molande värk i nedre magen och upp en bit på vänster sida.

Så snälla, någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hård på vänster sida i magen
  • Anonym

Hej,
    för att få bäst svar på dina funderingar bör du vända dig till en läkare!

Men en gissning jag har - då jag känner igen det du beskriver - är att just på vänster sida sitter ju den sista biten av tjocktarmen och här kan det bli lite fullt från och till och då gör det ont - gaser fastnar och jag blir i alla fall hård i magen. Mycket vatten och motion brukar hjälpa!

• Anonym (orolig)

Puffar, någon mer som tror något annat?

• Nettis1975
    Anonym (orolig) skrev 2007-09-02 11:06:30 följande:
    Puffar, någon mer som tror något annat?
    Ja, jag tror att du ska vända dig till sjukvården och inte familjeliv.se
  • Anonym

Det är säkert inget farligt, kanske gaser eller lite förstoppning. Hade jag varit du hade jag låtit en läkare klämma lite på magen, så slipper du gå och oroa dig mer.

Svar på tråden Hård på vänster sida i magen