• Flutterby

Mysigt, prisvärt hotell/B&B i Köpenhamn?

Jag o maken funderar på att ta en helg i Köpenhamn i höst och nu vill jag ha tips på något bra boende.

• Svar på tråden Mysigt, prisvärt hotell/B&B i Köpenhamn?
  • Engla Grace

Hej!

Vet inte om det är så prisvärt (bodde med jobbet en gång), men Hotel Phoenix är jättetrevligt. Inte så litet, men trevliga rum med lite gammeldags inredning, väldigt danskt. Be om dubbelsäng... Kolla det på webben. Det ligger precis vid Nyhavn, så det är nära till restaurangerna där, jättemysigt. Nära Ströget. Ca 15 min promenad till Tivoli. Kommer ni med tåg till centralen hade jag tagit en taxi. Lycka till. Annars gör en sökning så hittar ni nog fler alternativ. Hmm, finns ett till hotel som ligger alldeles vid Nyhavn, har glömt vad det heter, supertrevligt, nåt på A tror jag (men då brukar det vara något annat...).

• Flutterby

1000 tack för tipset!
    Engla Grace skrev 2007-09-07 21:15:21 följande:

Hej!Vet inte om det är så prisvärt (bodde med jobbet en gång), men Hotel Phoenix är jättetrevligt. Inte så litet, men trevliga rum med lite gammeldags inredning, väldigt danskt. Be om dubbelsäng... Kolla det på webben. Det ligger precis vid Nyhavn, så det är nära till restaurangerna där, jättemysigt. Nära Ströget. Ca 15 min promenad till Tivoli. Kommer ni med tåg till centralen hade jag tagit en taxi. Lycka till. Annars gör en sökning så hittar ni nog fler alternativ. Hmm, finns ett till hotel som ligger alldeles vid Nyhavn, har glömt vad det heter, supertrevligt, nåt på A tror jag (men då brukar det vara något annat...).
  • Engla Grace

Hej igen - no problems. Nu tror jag att jag minns vad det andra hette, Hotel Amarant. Lite marin hyttkänsla ut mot hamnen. Lycka till!

Svar på tråden Mysigt, prisvärt hotell/B&B i Köpenhamn?