• Snoddass

v 38+6 och är yr och illamående. HJÄLP

någon som har/haft dte som jag??

började igår kväll när vi kollade in en film, bilden bara flöt ihop och jag blev yr och illamående. satt på toa en bra stud för det kändes som jag skulle spy. men inget hände. men det försvann helle rinte utan ögonen kändes konstiga.
    sov gott inatt men kände ändå att dte inte var helt som vanligt.

på morgonen är det lika dant igen. är yr å illamående. tog trycket med en manchett från LIDL men den brukar visar någorlunda rätt å enligt den hade jag bra tryck.

vad kan detta vara?? dricker mkt och äter som jag brukar!
    är så rädd för typ havandeskapsförgiftning å allt vad man hör...

HJÄLP MIG!

• Svar på tråden v 38+6 och är yr och illamående. HJÄLP
  • fiffiluran

puffar lite åt dig, jag kan tyvärr inte svara.. kan du inte ringa in och fråga? du är ju så nära bf nu så det kanske är dags....

• Hoppetossan 79

blodtryvket?
    jag skulle ringa förlossningen och rådfråga.

Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • Luffarmor

Vet  inte vad det är men kolla med bb för säkerhetsskull

mamma åt Rasmus morgonstund har guld i mun ..
  • Tildusen

Hej!
    Instämmer med de andra... Ring och rådfråga. Jag är i v37+6 och har haft yrsel och illamående. Yrseln berodde på lågt bldtr och illamåendet kom av (vad jag tror iallafall) järntabletterna. Åt två om dagen slutade helt med dem och mår nu mycket bättre och mina värden är bättre...
    Lycka till!

• Snoddass

ringde in och det är ju inte så lätt för dem att säga på telefon vad det är.
    men de tyckte väl inte att det var så kopnstigt så. bad mig ta 2 alvedon å vila. hjälpte inte det skulle jag höra av mig igen.
    tycker alvedonen borde ha hjälpt nu men inget resultat. blir ju inte bättre av att man hittar detta svaret när man söker. har dock inte ont i övre delen av magen:

havandeskapsförgiftning:
    symtom:

Symptom som huvudvärk, flimmer för ögonen och allmän sjukdomskänsla samt smärta i övre delen av buken är tecken på den svåraste formen av havandeskapsförgiftning.

Svar på tråden v 38+6 och är yr och illamående. HJÄLP