• Anonym (Trött)

Apatisk mamma

Är knappt medveten om hur jag mår,inom mig snurrar allt kring känner mig apatisk frånvarande....Barnen tar all min tid allt kring dem är mitt ansvar känns det som...Egen tid vad är det? Sambon säger att jag ska börja med något men om jag gör det så passar det inte iallafall..

Sambon ser inte vad jag gör, tycker mest att det är ostädat..Han förstår inte att en grymt trotsig fyraåring tar musten ur mig Att all energi i mig är slut...Säger att jag ser så sur ut bara....

Har ingen avlastning alls i släkten ingen ser något direkt nöje i att träffa våra barn utan att vi är med...

Skulle kunna åka till en stuga mitt ute i skogen ENSAM i en vecka och samla mig få ihop mig själv både själsligt och fysiskt..Men allt bara snurrar vidare och veckorna bara går och jag känner mig bara mer tröttare och likgiltigare...Gå in i väggen har jag inte tid med så vad ska jag göra?????

• Svar på tråden Apatisk mamma
  • Anonym (fundersam)

Vill du prata med en Psykolog eller det kanske inte är din grej?

• susye

låter som om du är på väg in i en depression så du kanske ska skaffa dig en samtalskontakt

• Anonym (Trött)

Nä psykolog är nog inte min grej...Jag har en ganska bra självkännedom behöver inte bearbeta något förflutet..Jag vill bara va glad igen få orken och livsglädjen......

• susye

Anonym (Trött) skrev 2007-09-01 12:06:48 följande:

Nä psykolog är nog inte min grej...Jag har en ganska bra självkännedom behöver inte bearbeta något förflutet..Jag vill bara va glad igen få orken och livsglädjen......
    men man måste inte disuktera sit tförflutna utan kanske bara behöver ösa ur sig det som är jobbigt just nu
    en kurator låter lämplig till det
  • Anonym

Psykologer är inte bara till för att bearbeta ditt förflutna.
    Dom finns till när du mår psykiskt dåligt, vilket du verkar göra.

Försök till att komma iväg själv några timmar i veckan. Bara att komma bort en stund kan ju vara skönt.

En vän till mig, sa till sin man att han fick ta hand om deras barn. Hon gick o satte sig o läste en timme. Helt alldeles själv. Det tyckte hon var jätte skönt.

• Anonym (Trött)

Är det inte kö för att komma till kurator/psykolog? Har för mig att man kan få stå i väntekö länge...Jag är en person som funderar mycket ,om stort o smått ,det gör inte saken bättre precis,tack för erat stöd o tankar,det värmer!

• FH Mamma

Så där mår jag oxå till och från.
    Kolla om vårdcentralen har en kurator eller be om en remiss till en psykolog.

Jag sover skitdåligt nu för jag tänker för mycket och givetvis kan ingen hitta i min journal vilka sömntabletter jag fick på sjukhuset så det verkar inte bli några heller.

• susye

Anonym (Trött) skrev 2007-09-01 17:10:11 följande:

Är det inte kö för att komma till kurator/psykolog? Har för mig att man kan få stå i väntekö länge...Jag är en person som funderar mycket ,om stort o smått ,det gör inte saken bättre precis,tack för erat stöd o tankar,det värmer!
    vårdcentralerna kan ha kurator
Svar på tråden Apatisk mamma