• WhiteMoon

vilken bil är den mest bensinsnålaste???

Ska köpa bil och har noll kunskap, det jag tycker är mycket viktigt att veta är vilken som ä den mest bensin snålaste.... har hört att Opel agila ska vara den billigaste, men nu har jag hört annat.... Hjälp!!! Behöver råd och tips!

• Svar på tråden vilken bil är den mest bensinsnålaste???
  • WhiteMoon

kom igen nu alla bilproffs

• Eliva

Ha ha, du är nog på aningens fel forum. Det finns ju massa bilforum där man kan gå in och se olika användare och hur mycket bensin deras bilar drar.
    Storlek är ju väsentligt, kan du tänka dig åka runt i en liten bil så kan jag varmt rekommendera en trillingbil (Citroen C1, Peageut 107, Toyota Aygo). Vår drar i snitt 0,48.

• WhiteMoon

hehe, jo jag kan tänka mig det, men jag hittar inte i bilforum djungeln :-O

Tack ändå för lite tips.... Förresten vilken bil har ni?

• Eliva

Nu har jag frågat min man. Det finns en site som heter spritmonitor.de som har precis den funktionen jag beskrev. Dvs man kan gå in och se specifika bilar och hur mycket bensin de dragit.

Vi har en Citroen C1.

• jannej

den bensinsnålaste och miljövänligaste bilen är väl lådbilen

Nej men skämt å sido så kolla upp olika tidningar som skriver om bilar, de brukar testa olika bilar och jag har för mig att jag har sett i nån att de har haft sammanställningar över hur mycket bränsle respektive bil drar osv.

• WhiteMoon

Eliva...

Tack för tipset

Är för tillfället inne på opel alpina, men vi får välla se.

• Surface

Toyota Prius. Stor, rymlig, drar 0,5 l/mil i stadskörning.

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, utan för att jag hatar grönsaker!
  • ebben

vi har förvisso diesel turbo,en renault megane kombi.Årsmodell 2000(vi köpte splittny då!) den drar väl typ 0,6 blandat körning. Det är bra.är ju dock en "stor" bil=kombi,fast den är ju ändå en relativt "liten" bil......svårt att förklara.

Svar på tråden vilken bil är den mest bensinsnålaste???