• Litheo

Ni som arbetar i butiker, schema?

Jag har sökt en heltidstjänst i en slags Möbelbutik där de har öppet:

Mån-Fre: 10-18
    Lör: 10-15
    Sön: 11-15

Hur kan ett schema se ut för er som jobbar inom handeln?
    Om man jobbar helg har man då kortare dagar kommande vecka och kan man vara ledig en dag mitt i veckan? Detta är en liten butik där jag kan tänka mig att man kanske är 3 st som arbetar.

Kan någon säga ungefär hur ett schema kan se ut, jag har ingen som helt erfarenhet.

• Svar på tråden Ni som arbetar i butiker, schema?
  • Hemulia

Om man jobbar varenda dag hela veckan så är det kanske lite väl många timmar.

Men om du har ledigt minst en dag så liknar det det schema jag följt när jag jobbat.

• Litheo

Så man jobbar oftast alltså 10-18 om de har öppet de tiderna? Herrgeud sluta varje dag kl 18 då får man ju inget liv

• piixelslyna

10-18 är ju 8 timmar. Det är ju så många timmar man brukar jobba 5 dagar i veckan för att ha heltid. Om du sedan jobbar någon helg så är du antagligen ledig mitt i veckan osv.

• shine

Jag jobbar på coop forum.
    Det är ju inte exakt samma. Men om jag jobbar helg så är jag alltid ledig minst en dag veckan innan.

Men vi har ju öppet 9-21, så hos oss jobbar antingen fm 8-15 el 16 eller fm 13-21 ungefär.
    Kan tänka mig att det är annorlunda i en mindre butik.
    Tror faktiskt att man måste jobba 10-18.

• Litheo

Hua.. jag som nu slutar 13-14 på dagarna o har småbarn.. att jobba till 18 varje dag då får jag ju inget liv.. får se Theo 1 timme varje dag typ ... men det låter som ett roligare arbete men jag ska nog inte stressa iväg. Har nyss blivit fast på mitt jobb men kräks på själva jobbet men tiderna är underbara...,

• snuttgurkan

Vi har öppet:

Må-Fr: 10-18.
    Lör: 10-15.

Jag jobbar:

Jämna veckor
    Må-Fr 9.15-18.15
    Udda veckor
    Må-To 9.15-18.15
    Lör 9.15-15.15

Detta var som jag jobbar men då ni har söndagsöppet så blir ditt lite annorlunda.
    Jobbigt att inte sluta före 18.15 men jag har ju iaf en vardag på 2 veckor att uträtta ärenden.

...remember, someones eyes can always see you so I can get you if you lie...
  • JLS
    Litheo skrev 2007-09-01 13:16:14 följande:
    Hua.. jag som nu slutar 13-14 på dagarna o har småbarn.. att jobba till 18 varje dag då får jag ju inget liv.. får se Theo 1 timme varje dag typ ... men det låter som ett roligare arbete men jag ska nog inte stressa iväg. Har nyss blivit fast på mitt jobb men kräks på själva jobbet men tiderna är underbara...,
    Man jobbar självklart till kl 18 om schemat ser ut så vilket det lär göra MEN vissa som har barn kanske har rätt till att få sluta tidigare pga dagishämtning osv. Själv kör jag bara deltid men jag jobbar oftast 11-18.50 samt varannan helg 10-16 samt 12-16.

• Litheo

Hua, nej då är det inget för mig, då får man ju inget liv alls

• JLS

MEN jobbar man i butiker som är stora, typ coop forum så får man lägga sina egna scheman och mitt allra första jobb var där och då kunde jag jobba 7-16 om jag ville med

Svar på tråden Ni som arbetar i butiker, schema?