Jag vill gå isär. Hur berättar jag det?
Helst av allt så önskar jag att min sambo kunde hitta någon annan. Det skulle vara så mycket lättare att bli lämnad än att lämna... Det har även hänt att jag önskat att han skulle omkomma i en olycka. Allt för att jag ska slippa såra honom och leva med den ångesten.
Jag har dock insett att jag sårar både mig själv och honom genom att leva med de här tankarna. Men jag vet inte hur jag ska ta upp det med honom! Förra sommaren så sa jag till honom att jag älskade honom, men att jag inte orkade leva tillsammans med honom. Han ringde sin mamma och pratade högt så att jag skulle höra. "Nu har Maria fått för sig att vi ska flytta isär. Hon har visst funderat på det i ett halvår". Den gången lyckades vi gå vidare, men nu orkar jag verkligen inte längre.
Jag blommar verkligen ut när jag är hemma själv eller när jag är på jobbet. Men så fort jag är i närheten av min sambo blir jag så obeskrivligt arg, sur och tvär. Jag tycker att det är jobbigt när han tar i mig... Jag har varit otrogen, vilket jag inte har några skuldkänslor över.
Jag vet inte hur jag ska ta upp detta med honom... Det är ju inget jag kommit fram till idag, utan det har under en lång tid vuxit fram en längtan efter ett liv utan honom i min absoluta närhet. Eftersom vi har ett gemensamt barn på drygt tre år blir det hela lite mer komplicerat. Jag vill absolut inte få samma reaktion som jag fick förra gången. Men jag måste ju ta tag i det här nu, jag vill ju inte leva på det här sättet!
Kloka råd, uppmuntran och utskällningar tas tacksamt emot...