extra ultraljud
Jag undrar om någon vet vart man ska vända sig om man vill göra ett extra ultraljud för att få veta kön? Jag bor i Västerås och är gravid i v.29 och JÄTTEnyfiken!!!!
Jag undrar om någon vet vart man ska vända sig om man vill göra ett extra ultraljud för att få veta kön? Jag bor i Västerås och är gravid i v.29 och JÄTTEnyfiken!!!!
Försök vända dig till en privat gynekolog. Kostar en del. Där jag bor har de höjt från 120 när jag väntade första till 260 för bara besök.... (Sthlm) Lucas är född förra året. Kolla med bm först. Hon kanske kan rekomendera något bra.
Vill oxå veta vad det är. Får troligtvis ett ul till, då magen är ganska stor. Är själv kort. Är magen fortfarande stor om tre veckor bokar hon in ett ul för att måttbestämma bebisen. Då skall ajg fråga.
Dom kanske tar emot på " vanliga stället" där man är på rutinundersökningen....? Annars får jag väl ringa runt till privatläkare, kan inte vänta tills nästa möte med bm, då blir jag galen av nyfikenhet! När ska du ha ditt barn? Jag fick oxå barn förra året- en pojke.
Dom kanske tar emot på " vanliga stället" där man är på rutinundersökningen....? Annars får jag väl ringa runt till privatläkare, kan inte vänta tills nästa möte med bm, då blir jag galen av nyfikenhet! När ska du ha ditt barn? Jag fick oxå barn förra året- en pojke.
Fastställande av kön är det endast privata kliniker som gör på begäran av föräldrarna.
Råder dig att kolla i telefonkatalogen efter en privat.
Lycka till!
/Maria
mm, jag är också jälla nyfiken, men fnns det privata..i umeå???...tveksamt.
PL77. Jag skall ha den 23 december.
Det går ju alltid att fråga. På vissa ställen talar det inte om vad det är för kön eftersom de i bland kan se fel. Men nu är du ju så långt gången så det skall inte vara ngr problem. Lycka till. Får du inget ul så får du väl hålla dig till allt gott skrock som finns. Fast för mig så är det lika stor chans för pojke som för tjej. Skulle vara kul med en tjej då jag har fått en supersöt klänning i en hög begagnade kläder. Tänkte ju så stort att Lucas skulle ha den på midsommarafton. Trodde att det var en tjej. Han föddes tre dar innan.