• Åse

Min mamma fyller 50 år!!! Vad ska man köpa?????

Min älskade mamma blir 50 år i Juni och vi har så
    smått börjat att fundera på vad vi ska hitta på i
    present. Man vill ju att det ska vara nåt speciellt.

Hon är inte intresserad av SPA-grejor.
    Hon är ensamstående med min lillebror på 12 år.

Lite tips och ideér skulle uppskattas!!!!

Kram Åse!

• Svar på tråden Min mamma fyller 50 år!!! Vad ska man köpa?????
  • Mickis74

Vi gick iväg till en fotograf o gjorde en förstoring på oss alla tre. Mycket uppskattat o står så fint bredvid bröllopsfotot hemma hos henne nu *ler*

• solen

Åka luftballong! Det är en ganska kul grej och man får skupa efteråt!

• werner

När svärmor fyllde 50 fick hon ett "hjamarpaket" = biljetter till hjalmars revy med hotellnatt och drink (hennes man fick såklart oxå följa med) Det var mkt uppskattat.

Och när svärfar fyller 60 nu i april kommer han få biljetter till Stefan o Krister. Han är mkt förtjust i dem....

Som du märker har vi en förkärlek till "upplevelsepresenter". Ni kan väl bjuda med er mamma på nån rolig pjäs eller konsert. Jag tror att hon skulle uppskatta om ni gjorde ngt hela familjen ihop. På www.ticnet.se kan man söka på olika evenemang.

Lycka till!/Åsa

• Birken

Hej!

Visst är man glad för sin mamma! När min mamma fyllde 50 gav vi barn henne porslin. Hon ÄLSKAR porslin och hade i många år pratat om att hon skulle vilja ha ett fint vardagsporslin. Vi barn hade krossat en del under vår tid hemma... Hon tyckte om "Ostindia" från Rörstrand men tyckte att det var för fint för henne. Därför ville vi ge henne det. Sedan älskar hon smycken. Inte pråliga saker. Men jag kan komma ihåg när man var liten hur hon alltid stannade till vid guldsmedens skyltfönster och tittade. Köpte aldrig, men visste vad hon ville ha om hon skulle kunnat köpa. Så för oss stod valet mellan porslin för att ge guldkant åt vardagen eller smycken för hon är en pärla. Vet inte om detta var till hjäp i valet för dig... men, åhhhh vad man är glad för sin mamma!

• Åse

Hmmmm Bra idé där......
    Hon älskar Jerry Williams

• Sarasnaran

Mamma fick luftballongsflygning!
    Hon blev jätteglad!

En annan sak e ju o skicka henne på spa me en vän.

Kramen

• Birken

Måste tillägga... mamma är tokig i porslin, ett intresse för henne som hon delar med sin syster och mostrar, för dem är vackert porslin konst... menade att vi satsade på det som var hennes egna intressen... vi hade mysdagar med henne på glasbruk och porslinsaffärer och diskuterade och fikade och diskuterade PORSLIN...

• Ebbiz

När min pappa fyllde 60 år så gick jag och mina systrar och tog ett foto på oss och gjorde en förstoring på! Pappa blev så rörd att han fällde en tår!
    Mamma fick en ny dubbelsäng som vi åkte dit och monerade medan hon var på jobbet! Hon blev superglad!

• liten ida

Vi systrar köpte ett presentkort på en tatuering till vår mamma då hon fyllde 50. Hon hade pratat några gånger om att hon skulle tatuera sig, men hon blev hon blev väldigt överraskad över presenten. Hon är jättenöjd med sin present fortarande efter nästan 5 år!

• Molly1

min mamma fick en cyklel!! en sån där gammal fiiin sak med läder sadel o läderhandtag!!! hon e väldigt stolt över den!!! den har ju till och med hel o halv ljus...!!!hihi!! den var dyyyyr men e man några stycken i familjen som lägger i hop blir det inte så farligt!!!! om nu din lilla mamms gillar o cykla förstås!!!

• totten

Min mamma fyller också 50 år nu på sommaren och jag hade tänkt måla en oljetavla till henne så det blir personligt eller göra något i keramik, eller så hade jag tänkt höra med min bror om vi ska istället dela på en fin fotografi tavla på oss hela familjen det kanske är dyrt? men kanske något bra tips för dig? jag behöver också lite tips!

Svar på tråden Min mamma fyller 50 år!!! Vad ska man köpa?????