• Flygfotogen

Törs man köpa muskelbil?

Jag har länge drömt om att skaffa mig en muskelbil. Då snackar vi något riktigt köttigt från -68 till -75 ungefär. Inget specifikt märke eller modell är uttänkt. Det får bli det jag fastnar för och har råd med isåfall...

Men vågar man? Är inte världens bästa skruvare direkt. Känner folk som kan men jag har en känsla av att reservdelar och tjänster är sjukt dyrt. Tips och idéer? Vad behöver jag veta?

• Svar på tråden Törs man köpa muskelbil?
  • Misfits

Äldre bilar är ju mycket lättare att skruva själv än nyare. Jag höll på att få spunk när vi måste föra in vår 05:a på garantiservice, en massa saker man tidigre kunde göra själv men inte längre. Man behöver ju dator till allt!

Jag tror kanske du är inne lite på fel forum du borde kanske leta efter ett motorforum med inriktning på de bilar du gillar.

Det verkar inte finnas så mycket intresse här tyvärr

• Flygfotogen

Det är väldigt sant. Det har jag erfarit med min Volvo minst sagt. Det går knappt att byta lampor!

Mjo men jag är villig att ge det mer än 8 minuter att få svar. Jag vet att det finns folk som gillar muskelbilar här inne.

• Misfits
    Marsch skrev 2007-09-01 15:29:59 följande:
    Det är väldigt sant. Det har jag erfarit med min Volvo minst sagt. Det går knappt att byta lampor!Mjo men jag är villig att ge det mer än 8 minuter att få svar. Jag vet att det finns folk som gillar muskelbilar här inne.
    Min farsa köpte nyligen en Ford Galaxie 500 cab. De användes för race förut vet jag. Själv skulle jag vilja ha en mustang kanske. Men det blir nog när kidset är vuxet eller så. Vi bytte faktiskt vår sura volvo v70 mot en Mazda 3 GT bara för att vi var så trötta på sura bilar
  • Flygfotogen

Jag skulle inte kalla min darling för sur dock. Den är bara lite vrång ibland precis som jag. haha
    Den går imponerande bra för att vara 12 år och med 22000 mil på nacken. Men jag vill ha en rolig leksak också!
    Mustang har jag kikat en hel del på. Dock är jag mer inne på en Chev eller en Dodge.

• Misfits

Ja du får berätta vad du hittar för något kul men som sagt skruvandet är ju mycket lättare på äldre bilar och det finns firmor som nyproducerar delar alla dagar.

• K J N

Dessa bilar är överlag enkelt byggda och är måttligt trimmade även om de har höga effekter.

Det finns alltså marginaler att slita på och reservdelar är sällan ett problem eftersom mycket tillverkas som repro.

Titta på en Camaro 67-70 så har man en körglad och värdebeständig bil som är är modern att köra och enkel att skruva med.

• Moparwoman

Personligen tycker jag att Mopar har många saftiga muskelbilar som Charger, GTX, och RoadRunner. Likaså Chevelle SS, Ford 500 XL -67 är fina feta bilar.

Vi har en Dodge Dart GTS -69 med en friskt trimmad 340. Det roliga med SB är att de är varvvilliga och mer rapp än BB.

Idag finns det så många bilar som säljs i fint skick. Visst kostar det lite mer men jag hade nog inte tvekat att köpa en. Det är nog inte heller så svårt att få tag på en mekaniker som gillar att mecka V8. Vet ett gäng i stan som inte är så skruvkunniga som köpt muskelbilar och det går bra!

Om man inte idags läget handlar allt på biltema så tycker jag inte att det är dyrt med reservdelar. Jag tror vi har bytt bromsar en gån på den under de 13 år vi ägt våran och då var de inte mycket dyrare än till vår Volvo! Idag är ju även dollarn låg så man kan passa på att köpa grejer från US om man vill.

www.mopardudes.se ett gott gäng som åkte til Orsa på Mopars at the Strip
    www.teamgts.has.it kolla in vår Dart

Lycka till!

Svar på tråden Törs man köpa muskelbil?