• SilverSmoke

Roligt skolarbete

I fredags hade vi mediaproduktion och skulle skriva en nyhetsartikel. Läraren gav oss en rubrik som löd "KUNGEN OTROGEN MED MAGNUS UGGLA!". Alltså en PÅHITTAD artikel! Det har INTE hänt på riktigt.

Tänkte nu skriva in min lilla "artikel" här. Ni får gärna tycka till o säga vad ni tycker om den. Tål ALL kritik. bra, dålig, skitkass, sämst? säg vad ni vill helt enkelt :D

OBSERVERA!! Detta har INTE INTE INTE hänt på riktigt OBSERVERA! Aritikeln är alltså PÅHITTAD!

KUNGEN OTROGEN MED MAGNUS UGGLA.

Drottning Silvia skulle gå ut till poolen som hon fått i 50 års present av familjen. När hon kom ut så såg hon att kungen och Magnus Uggla hade sex i poolen. Detta hände Torsdagen den 23 augusti. Nu en vecka senare har Silvia gått ut och sagt det i en presskonferens. Silvia tänker nu lämna in skilsmässoansökan, men kommer rikstagen att ge dom tillstånd att skilja sig? Sveriges Radio har intervjuat Magnusom händelsen, men han förnekar allt. Det kommer bli en djupare utredning i vad som har hänt och inte har hänt säger kungens advokat. Kungen påstår att Magnus våldtog kungen. Men självklart så förnekar Magnus det också. Eftersom Magnus vill ju inte ha dåligt ryckte, hans fru är såklart väldigt upprörd över händelsen. Dom flesta ställer sig nu frågan "kan det vara så att Magnus Uggla en av sveriges största artister är bisexuel?".

OBSERVERA!! Detta har INTE INTE INTE hänt på riktigt OBSERVERA! Aritikeln är alltså PÅHITTAD!

• Svar på tråden Roligt skolarbete
  • sistersledge

Bra berättelse! Dock behöver du nog se över stavningen (om den ska lämnas in). Jag föredrar även att man skriver "de" istället för "dom"

• Pinkstar

den är okej, fast låter mer som en novell än som en tidningsartikel.Många felstavningar och konstiga satsbyggnader, kolla det innan du skickar in det.

hade vart kul om den vart sann dock haha..

• Pinkstar

den här meningen "Nu en vecka senare har Silvia gått ut och sagt det i en presskonferens"
    låter bättre såhär " Drottningen har nu, en vecka senare, talat med pressen om händelsen."

och som föregående säger.. dom är talspråk de är skriftspråk
    tänk även på att blanda lite mera..skriv inte HON hela tiden utan byt någrwe hon mot drottningen tex.

• SilverSmoke

Att det är mycket felstavningar och annat vet jag. Men han sa att stavningen inte spelade någon roll för detta var bara som ett "prov" för o se vad vi klarade av och om vi hade någon fantasi. Men tack för att du nämner det =).

sistersledge skrev 2007-09-01 16:22:33 följande:
    Bra berättelse! Dock behöver du nog se över stavningen (om den ska lämnas in). Jag föredrar även att man skriver "de" istället för "dom"
  • SilverSmoke

Hehe ja hade den varit sann hade det nog blivit ett jäkla liv.

Pinkstar skrev 2007-09-01 16:22:57 följande:
    den är okej, fast låter mer som en novell än som en tidningsartikel.Många felstavningar och konstiga satsbyggnader, kolla det innan du skickar in det.hade vart kul om den vart sann dock haha..
  • Bluescreen

Berättelsen är bra, men språkbruket kan man ha många synpunkter på.

• SilverSmoke

Hmm ja det har du helt rätt i faktiskt nu när jag ser det själv. Mjo jag vet. Jag försöker lära mig att skrive "de" istället för "dom". Men läraren som jag hade i svenska på högstadiet var aldrig så noga med sånt. Tack för att ni påpekar allt sånt dära :D.

Pinkstar skrev 2007-09-01 16:25:42 följande:
    den här meningen "Nu en vecka senare har Silvia gått ut och sagt det i en presskonferens"låter bättre såhär " Drottningen har nu, en vecka senare, talat med pressen om händelsen."och som föregående säger.. dom är talspråk de är skriftspråktänk även på att blanda lite mera..skriv inte HON hela tiden utan byt någrwe hon mot drottningen tex.
  • SilverSmoke

hehe okej :P. Jaa kanske skulle ändra den dära "Kungen och magnus ha sex" till "kungen och Magnus ha samlag"

Bluescreen skrev 2007-09-01 16:28:42 följande:
    Berättelsen är bra, men språkbruket kan man ha många synpunkter på.
Svar på tråden Roligt skolarbete