• Älskarminabarn

Namn som rimmar på något töntigt

En kompis vill döpa sin dotter till Nora, men många säger att tänk vad det rimmar på....
    Så började vi prata om det, blir man verkligen retad för att man har ett namn som rimmar på något minder kul. Eller om man har namn som förknippas med något fånigt. Retas inte barn i vilket fall om dom vill, vare sig namnet eller ej.
    Namn som jag tänker på är Lisa, Nora, Kajsa, Petter, Ulla, osv..........
    Ni som heter ett "rimnamn" eller har barn som heter det vad är er erfarenhet?

• Svar på tråden Namn som rimmar på något töntigt
  • Bibbilina

Jag blir ofta kallad fina-Stina inte negativt men ganska fånigt

• vofflan

Mina barn har "rimnamn" de är inte mobbade eller retade för det, Jag tror inte det spelar någon roll, vill barn vara elaka så är de det vilket fall deras namn rimmar eller inte

• ahlcec

Vad rimmar Petter på?

Jag tror inte att det spelar nån roll, jag heter cecilia och det är ju rätt trist att rimma på - ändå hände det. Vill man så går det. Nora är världsfint!

• sofialisa

hehe min dotter heter Doris ... 

Snoris
    Horis ..

Boris

• carola1977

En f.d. chef berättade att hennes föräldrar tänkte döpa henne till Ulla, men kom på vad det rimmade på. Då fick hon heta Britta istället

• MaddeMamman

Jag heter Madeleine och det blev Madde-Padde och Paddan, barn som vill retas hittar alltid en anlednig.

• ebbasmamma

Min kära partner heter Bert. ;)

Min äldsta tjeje Ebba, v´har jag inte ens tänkt på att man skulle få till något, bjäbba kanske

Sedan mellan tjejen Greta, klart blir det den feta.

Minstingen heter Wolf, det kommer nog bli en ylande orkester utanför huset

• Pluggisen

Jag heter Kajsa. Det var inte kul att bli kallad Kajsa-Bajsa, som alla barn så glatt rimmade på...

Mina barn har därför fått tråkigare rimmkombinationer; Filip, Joacim och Izabella

Svar på tråden Namn som rimmar på något töntigt