• Anonym (uss)

Diarée

De senaste dagarna har jag ätit en hel del jordgubbar, men inget idag. Har haft diaréer nu varje dag, inte ofta men kanske två ggr om dagen. Detta sedan jag började äta jordgubbar. Somsagt slutade äta jordgubbarna igår och har diarée även idag.
    Kan jag vara överkänslig mot dom tros? Är de jordgubbarna som orsakar diaréen? Eftersom de började då.

• Svar på tråden Diarée
  • zenna

Jag fick liknande häromdagen när jag åt Honungsmelon.
    Om du ätit det flera dagar i rad kan det säkert vara så att det är dom som orsakat diarrén. Även idag då.

Jag kommer inte att äta mer honungsmelon iaf. Det var inte mycket men det räckte tydligen. Har iofs all mat under

Hoppas det ordnar sig

• zenna

Har iofs all mat under kontroll då jag får jätteont i magen med diarré som direkt följd. Gluten är ju ett problem för mig

Så skulle det stå, vet inte vad som hände?

• babysoon

jordgubbar brukar kunna ge diaree, de inehåller så mycket vatten så det är det som sätter fart på magen. Har själv svårt för att äta jordgubbar..

• Anonym (uss)

tack, hoppas det är jordgubbarna. Jag har själv celiaki också, men har inte ätit något med mjöl i och jag brukar aldrig reagera om jag får i mig något med mjöl i heller.

• Anonym (uss)

Ja alltså jag tål inte gluten, mjöl och alla sädesslagen. Utom havre då och så.

• zenna

Ojdå..Mitt gluten/laktostest visde inget utslag men vissa saker med mjöl/gluten i är bara kört medan andra funkar hur bra som helst. Skumt.

• Anonym (uss)

Det kan vara så olika det där.

Svar på tråden Diarée