• lisza

mjölbaggar!!!!

Hallå!
    har märkt nyss att vi har mjölbaggar..inte så att det kryllar..såg en i mjölpaketet å en i fullkornspaketet..har även sett att dem varit i våra glas nån gång ibland..

vad skall vi göra?! tycker det är så äckligt

• Svar på tråden mjölbaggar!!!!
  • Fru Indosaurie

köp spray och spraya skåpen.
    Plocka ur allt.

Det som är oöppnat kan man lägga i frys i 24 timmar, då dör eventuella ägg.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • lisza

tack för svar!
    vet du var man kan köpa såndär "spray" och vad den heter?

jag målar upp värsta senariet om att köket kommer bli uppätet av baggar och att vi kommer tvingas flytta..jätte hispig..jag vet:(

Fru Indosaurie skrev 2007-09-01 19:07:07 följande:

köp spray och spraya skåpen.Plocka ur allt. Det som är oöppnat kan man lägga i frys i 24 timmar, då dör eventuella ägg.
  • Fru Indosaurie

om du bor i hyresrätt så har värden antagligen ett avtal med anticimex och då kan du hämta sprayen där. Ring anticimex, dom vet!

vi fick såna baggar och jag blev superäcklad. Men sen fick vi även pälsängrar
    och om jag ser en mjölbagge nu så bryr jag mig inte ens. haha

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • annsve

Vi hade plattbaggar för ett tag sedan och de slutade med att anticimex kom och sprutade nåt gift och sen är dom borta.
    Enligt Anticimex var det inte lönt att försöka utrota själv eftersom det räcke att det finns någon enstaka kvar för att de skall föröka sig.

Vår hyresvärd hade avtal så vi behövde inte betala något. Tidigare när vi bodde i villa ingick sån bekämpning i hemförsäkringen också utan att man behövde betala någon självrisk.

• marmelade

Vi har ett helt jädra zoo här bestående av pälsängrar, silverfiskar, bananflugor och just mjöbaggar... Skitkul. När vi fick pälsängrarna fick vi veta att de fanns i hela hyreshuset och om anticimex kom och sprutade med radar skulle det ligga kvar i 6veckor och sedan kunde de inte garantera att de inte komtillbaka utan sa att de kunde garantera typ 3 månader men fanns de i huset så var det lönlöst... Ville inte ha en bebis krypande runt bland radarrester så vi städar och fryser in kläder med jämna mellanrum. Har alla smutskläder i tätförslutna kassar. (sorterar på en gång) Har fått demunderkontroll och hittar bara någon inne iklädkammaren då och då. Mjölbaggarna verkar vara svårare att få bukt med så vi får väl be dem kommaoch spruta här... Usch, jag drar mig för det. Hittar några varje dag på diskbänken... Har inte hittat källandock. Det var lite välling som hade trillat ut i skåpet, där frodades de frånbörjan men där är utstädat för länge sedan. Allt lägger vi iplastpåsar nu direkt när vi öppnat det...

Svar på tråden mjölbaggar!!!!